Gabor Sagmajster spreman za start „Dakar relija”, ove godine u Saudijskoj Arabiji

0

– Imam novi motocikl, što je i te kako bitno. Spadam u grupu motociklista koji na takmičarsku spravu gledaju iz perspektive koliko je prodorna, a da li je nova, to i nije toliko bitno – kazao je Sagmajster

FOTO: Arhiva G. Sagmajstora

Kad je polovinom 2007. Gabor Sagmajster poslao prijavu za najprestižnije auto-moto takmičenje, višednevnu trku izdržljivosti „Lisabon – Dakar”, nije ni mogao da sluti da od trke po Sahari u Africi neće biti ništa, već da će morati da sačeka godinu dana, kako bi učestvovao na „Dakaru 2009”, ali, u Južnoj Americi.

Od tada je gorostas iz Subotice redovan učesnik i predstavnik Srbije na motociklu. Od naredne godine organizator je promenio kontinent, pa će se voziti u Aziji, u Saudijskoj Arabiji. Sagmajster će učestvovati u kategoriji bez mehaničara, biće sam svoj majstor.

Družina u sastavu: Gabor Sagmajster, Mark Zakinski i Pajo Milodanović, odletela je sa aerodroma „Nikola Tesla” put Istanbula, gde će nastaviti iz Turske za Džedu, gde je centar dešavanja kad je „Dakar 2020” u pitanju.

Ne postoje reči kojima mogu da opišem koliko mi znači što ću učestvovati na „Dakaru”, koji će se prvi put voziti u Aziji. Svi koji me poznaju znaju da mi je Afrika i dalje u srcu, kada je „Dakar” u pitanju, ali, možda će za desetak godina organizator odlučiti da takmičenje vrati na kontinent sa koga je sve počelo. Idem s novim motociklom u novoj klasi, ali, sa starim ambicijama. Da stignem do cilja i ostvarim što bolji plasman – rekao je Sagmajster.

Naredni „Dakar” je što se Sagmajstera tiče, u znaku novog, počev od kontineta, zemlje domaćina, terena na kojima će se voziti, pa do motocikla i klase.

Imam novi motocikl, što je i te kako bitno. Spadam u grupu motociklista koji na takmičarsku spravu gledaju iz perspektive koliko je prodorna, a da li je nova, to i nije toliko bitno. Međutim, poznavaoci znaju da sam dugo u Južnoj Americi vozio stari, uvek repariran motocikl, tako da se sada iskreno radujem novom, koji nisam još „uzjahao”. U pitanju je „KTM 450” sa 75 konjskih snaga i maksimalnom brzinom od 175 kilometara ana čas. Lakši je od prethodnog 30 kilograma, a kolege koje su imale priliku da ga testiraju, kažu da se mnogo lakše vozi. Shodno svemu, ima i rezervoar manji za pet litara, tako da ću morati da vodim računa da stalno imam dovoljno goriva – rekao je Sagmajster.

U odnosu na dosadašnja izdanja „Dakar 2020” će trajati dva dana manje, ali, bez pomoći mehaničara u kampu, svaki dan je kao kuća.

Imajući u vidu činjenicu da je motocikl prešao samo 20 kilometara, prvo što moram da uradim je da mu promenim ulje, zbog opiljaka, kojih će možda biti u rezervoaru, a mogu da budu pogubni po agregat – istakao je Sagmajster.

Po rečima organizatora, prvih pet dana voziće se po tvrdoj podlozi.

To mi baš odgovara, kako bih za to vreme razradio motocikl. Mnogo je zahtevnije za motocikl kada je podloga meka, a ja sam težak, tako da to ume da bude ogroman napor za agregat. Verujem da ću svakog dana dolaziti u kamp na vreme, kako bih mogao da uredno menjam ulje, filtere ulja i vazduha. Zatim da proverim stanje musa u gumama, verujem da ću prednjugumu menjati svaki drugi dan, a zadnju svaki put po dolasku na cilj. Moraću da proveravam točkove, tačnije žbice, da se neka ne olabavi, jer to može da stvori ozbiljne probleme. Sve u svemu, posle mehaničarskog posla, čekaće me večera, odmor i spavanje. Idemo u novu avanturu i tome se neizmerno radujem – zaključio je Gabor Sagmajster.

Komentari (0)

Samo registrovani i ulogovani korisnici mogu da ocenjuju komentare!

Prijava Registruj se

Dodaj komentar

Preostalo karaktera:

Molimo vas da se u komentarima držite teme teksta. Redakcija SPORTSKOG ŽURNALA ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih proceni kao neumesne - skrati ili ne objavi komentare koji sadrže osvrte na nečiju ličnost i privatan život, uvrede na račun autora teksta i/ili članova redakcije „SPORTSKOG ŽURNALA“ kao i bilo kakvu pretnju, nepristojan rečnik, govor mržnje, rasne i nacionalne uvrede ili bilo kakav nezakonit sadržaj. Komentare pisane verzalom i linkove na druge sajtove ne objavljujemo. SPORTSKI ŽURNAL ONLINE nema nikakvu obavezu obrazlaganja odluka vezanih za skraćivanje komentara i njihovo objavljivanje. Redakcija ne odgovara za stavove čitalaca iznesene u komentarima. Vaš komentar može sadržati najviše 1.000 pojedinačnih karaktera, i smatra se da ste slanjem komentara potvrdili saglasnost sa gore navedenim pravilima.

Da biste videli ostatak vesti

Registrujte Se Prijavite Se

Prijava

Facebook Prijava

ili

Registruj se › Zaboravili ste lozinku?

Registruj se

Facebook Prijava

ili

Unesite Vašu adresu e-pošte da biste dobili novu šifru