Хамилтонoва 85. победа, најбољи на Великој награди Штајерске

0

Шестоструки светски шампион је кренуо са пол позиције, водио је од почетка до краја

ФОТО: Бета/АП

Актуелни светски првак возач Мерцедеса Луис Хамилтон победио је данас у трци Формуле 1 за Велику награду Штајерске.

Шестоструки светски шампион је кренуо са пол позиције, водио је од почетка до краја и остварио 85. победу у каријери. Трку је завршио за сат, 22 минута, 50,683 секунде.

Друго место заузео је Валтери Ботас из Мерцедеса са заостатком од 13,719 секунди, а трећи је био возач Ред Була Макс Верстапен са 33,698 секунди заостатка. Његов тимски колега Александар Албон заузео је четврто место, док је возач Мекларена Ландо Норис у последњем кругу успео да надокнади три позиције и заузме пето место.

Возач Рејсинг Поинта Серхио Перес заузео је шесто место, иако је кренуо са 17. места, а његов тимски колега Ленс Строл заузео је седмо место. Данијел Рикардо из Реноа био је осми, Карлос Саинц из Мекларена девети, а добио је и бод за најбржи круг, док је 10. место заузео Данил Квјат из екипе Алфа Таури.

Ферари није завршио трку, пошто су се Себастијан Фетел и Шарл Леклер сударили већ у првом кругу. Леклер се извинио и признао је одговорност за инцидент.

Хамилтон је добро стартовао са пол позиције и задржао је прво место испред Верстапена, кога је одмах напао Саинц, али је возач Ред Була успео да се одбрани. У кривини три дошло је до контакта два Ферарија, а на Фетеловом болиду било је сломљено задње крило. Одмах је изашло безбедносно возило на стазу, а оба Ферарија су отишла у бокс, Леклер се вратио на стазу као последњи, а Фетел је завршио трку.

Када је стаза очишћена трка је настављена у четвртом кругу и Хамилтон је повео испред Верстапена, Саинца, Ботаса и Албона. Круг касније Леклер је морао да одустане. Ботас је убрзо обишао Саинца за треће место и нашао се иза Верстапена, а Албон је обишао Саинца у деветом кругу и попео се на четврто место.

Хамилтон је у 16. кругу стекао три секунде предности над Верстапеном, увећавао је предност из круга у круг, а Рикардо је у 20. кругу обишао тимског колегу Окона и попео се на шесто место.

У 25. кругу Верстапен је отишао на замену гума и на стазу се вратио као трећи иза Ботаса а испред тимског колеге Албона. Хамилтон је у 28. кругу отишао на замену гума и вратио се на стазу као другопласирани иза Ботаса.

Ботас је у 35. кругу отишао у бокс и на стазу се вратио као трећи са 8,2 секунде заостатка за Верстапеном. Иза њега возио је Рикардо, испред Переса, Нориса и Албона.

Актуелни шампион је сигурно водио у прилично мирној трци, Ботас је у међувремену смањивао заостатак за Верстапеном, а у тим тренуцима добро је возио и Перес који се попео на шесто место. а затим кренуо на Рикарда за пету позицију. Убрзо је успео да претекне Рикарда и нашао се на 2,7 секунде иза Албона возећи најбрже кругове.

Верстапен је увећао предност над Ботасом на 8,7 секунди, а испред њега Хамилтон је у 55. кругу имао 6,3 секунде предности. Ботаса су затим из Мерцедеса обавестили о процени да ће уз постојећи темпо он у последњем кругу успети да ухвати Верстапена. Финац је у 60. кругу успео да приђе на испод пет секунди, а на болиду Ред Була било је видљиво незнатно оштећење предњег крила.

Верстапен је убрзо пријавио да има проблема са задњим гумама, то је Ботас искористио и пришао му, напао га је пет кругова пре краја, али је Холанђанин успео да се одбрани. То није трајало дуго, Ботас је поново напао и преузео друго место. У 69. кругу Верстапен је отишао на замену гума како би покушао да освоји додатни бод за најбржи круг, али му то на крају није успело.

Много узбуђења виђено је у последњем кругу. Прво је дошло до контакта између Албона и Переса, а целу ситуацију искористио је Норис, успео је да обиђе Рикарда, Строла и Переса и освоји пето место.

Наредна, трећа трка у шампионату, вози се наредне недеље у Мађарској на стази Хунгароринг.

Велика награда Штајерске: 1. Луис Хамилтон (Мерцедес) сат, 22 минута, 50,683 секунде, 2. Валтери Ботас (Мерцедес) + 13,719 секунди, 3. Макс Верстапен (Ред Бул) + 33,698, 4. Александар Албон (Ред Бул) + 44,400, 5. Ландо Норис (Мекларен) + 61,470, 6. Серхио Перес (Рејсинг Поинт) + 62,387, 7. Ленс Строл (Рејсинг Поинт) + 62,453, 8. Данијел Рикардо (Рено) + 62,591, 9. Карлос Саинц (Мекларен) један круг, 10. Данил Квјат (Алфа Таури) један круг, 11. Кими Раиконен (Алфа Ромео) један круг, 12. Кевин Магнусен (Хас) један круг, 13. Роман Грожан (Хас) један круг, 14. Антонио Ђовинаци (Алфа Ромео) један круг, 15. Пјер Гасли (Алфа Таури) један круг, 16. Џорџ Расел (Вилијамс) два круга, 17. Николас Латифи (Вилијамс) два круга. Трку нису завршили: Себастијан Фетел (Ферари), Шарл Леклер (Ферари), Естебан Окон (Рено).

Возачи: 1. Валтери Ботас (Финска) 43, 2. Луис Хамилтон (Велика Британија) 37, 3. Ландо Норис (Велика Британија) 26, 4. Шарл Леклер (Монако) 18, 5. Серхио Перес (Мексико) 16, 6. Макс Верстапен (Холандија) 15, 7. Карлос Саинц (Шпанија) 13, 8. Александар Албон (Тајланд) 12, 9. Пјер Гасли (Француска) 6, 10. Ленс Строл (Канада) 6, 11. Естебан Окон (Француска) 4, 12. Данијел Рикардо (Аустралија) 4, 13. Антонио Ђовинаци (Италија) 2, 14. Данил Квјат (Русија) 1, 15. Себастијан Фетел (Немачка) 1.

Конструктори: 1. Мерцедес 80, 2. Мекларен 39, 3. Ред Бул 27, 4. Рејсинг Поинт 22, 5. Ферари 19, 6. Рено 8, 7. Алфа Таури 7, 8. Алфа Ромео 2.

Повезане Bести

Kоментари (0)

Само регистровани и улоговани корисници могу да оцењују коментаре!

Пpиjaвa Региcтрyј ce

Додај коментар

Преостало карактера:

Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција СПОРТСКОГ ЖУРНАЛА ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „СПОРТСКОГ ЖУРНАЛА“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. СПОРТСКИ ЖУРНАЛ ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Да бисте видели остатак вести

Региструјтe Cе Пријавитe Ce

Пpиjaвa

Facebook Пријавa

или

Региcтрyј ce › Заборавили сте лозинку?

Региcтрyј ce

Facebook Пријавa

или

Унесите Вашу адресу е-поште да бисте добили нову шифру