Хамилтон освојио шесту шампионску титулу, победа Ботаса у САД

0

Хамилтон сада има шест титула, једну мање од рекордера Михаела Шумахера, а једну више од Хуана Мануела Фанђа и две више од Себастијана Фетела

ФОТО: EPA/LARRY W. SMITH

Возач Мерцедеса Луис Хамилтон освојио је вечерас шесту шампионску титулу у Формули 1, пошто је заузео друго место у трци за Велику награду САД у Остину, у Тексасу, где је победио његов тимски колега Валтери Ботас.

Хамилтон сада има шест титула, једну мање од рекордера Михаела Шумахера, а једну више од Хуана Мануела Фанђа и две више од Себастијана Фетела.

Британац је претходно освајао титуле 2008, 2014, 2015, 2017. и 2018.

Ботас је остварио седму победу у каријери, а четврту у сезони.

Треће место заузео је Макс Верстапен из Ред Була, а четврти је био Шарл Леклер из Ферарија, који је освојио и додатни бод за најбржи круг трке.

Возачи

1. Луис Хамилтон (Велика Британија) – шампион, 2. Валтери Ботас (Финска) 314, 3. Шарл Леклер (Ферари) 249, 4. Макс Верстапен (Холандија) 235, 5. Себастијан Фетел (Немачка) 230, 6. Александар Албон (Тајланд) 84, 7. Карлос Саинц (Шпанија) 80, 8. Пјер Гасли (Француска) 77, 9. Данијел Рикардо (Аустралија) 46, 10. Серхио Перес (Мексико) 43, 11. Ландо Норис (Велика Британија) 41, 12. Нико Хулкенберг (Немачка) 37, 13. Данил Квјат (Русија) 35, 14. Кими Раиконен (Финска) 31, 15. Ленс Строл (Канада) 21, 16. Кевин Магнусен (Данска) 20, 17. Роман Грожан (Француска) 8, 18. Антонио Ђовинаци (Италија) 4, 19. Роберт Кубица (Пољска) 1.

Конструктори

1. Мерцедес 695 – шампион, 2. Ферари 479, 3. Ред Бул 366, 4. Мекларен 121, 5. Рено 83, 6. Торо Росо 65, 7. Рејсинг Поинт 64, 8. Алфа Ромео 35, 9. Хас 28, 10. Вилијамс 1.

Пето место освојио је возач Ред Була Александар Албон, шести је био Данијел Рикардо из Реноа, а седмо и осмо место заузели су возачи Мекларена Ландо Норис и Карлос Саинц. Девето место зазео је Нико Хулкенберг из Реноа, док је возач екипе Торо Росо Данил Квјат заузео 10. место.

Ботас је добро стартовао и сачувао прву позицију, а добар старт имао је Верстпен који се са трећег пробио на друг место, док је Хамилтон са петог скочио на треће место, испред двојца Ферарија Фетела и Леклера, који су изгубили по две позиције. Фетела је убрзо обишао и Норис и преузео пето место.

Фетел је пријавио да има проблема са болидом, а убрзо га је обишао и Рикардо за шесто место. До другог круга Раиконен је поправио шест позиција и нашао се на 11. месту.

До петог круга Ботас је имао 1,7 секунди предности над Верстапеном. Фетел је одустао у осмом кругу пошто је отказао предњи десни точак на његовом болиду. Хамилтон је добро возио, смањио је до 11. круга заостатак за Верстапеном на испод секунде, док је Ботас сигурном вожњом чувао прво место.

У тим тренуцима добро је возио и Рикардо, обишао је Нориса за пето место. Верстапен је у 14. кругу отишао на замену гума и на стазу се вратио као четврти иза Леклера. Одмах је у бок отишао и Ботас, који се нешто дуже задржао у боксу, али је успео да се врати на стазу пре Верстапена, на треће место. Прво место преузео је Хамилтон, испред Леклера.

Верстапену су из бокса рекли да остане прибран. У 16. кругу Ботас је са спољне стране лако обишао Леклера и нашао се иза тимског колеге. Убрзо је возача Ферарија обишао и Верстапен.

Ботас је у међувремену смањивао заостатак за Хамилтоном, који није ишао на замену гума. Леклер је отишао у бокс, задржао се 7,7 секунди и на стазу се вратио као шести, иза Хулкенберга.

Хамилтона су позвали у бокс у 24. кругу, али је он рекао да жели да настави на старим гумама, упркос томе што је Ботас смањио заостатак. Ботас га је убрзо обишао и преузео прво место. Хамилтон је у 25. кругу отишао на замену гума и на стазу се вратио као трећи, иза Верстапена.

Ботас је био сигуран на првом месту, а Хамилтон се распитивао да ли има шансу за победу, на шта су му из бокса одговорили потврдно, јер има добра времена по кругу, али да мора да чува гуме. Верстапен је од водећих први отишао на другу замену гума у 35. кругу и вратио се иза Хамилтона на треће место. Одмах је и Ботас позван у бокс и вратио се иза Хамилтона са девет секунди заостатка за тимским колегом.

У 41. кругу Хамилтон је рекао екипи да не зна колико ће гуме потрајати, на шта му је инжењер Питер Бонингтон одговорио да постоји и опција другог одласка у бокс и борбе за друго место. Леклер је у 43. кругу отишао на замену гума, у покушају да освоји додатни бод за најбржи круг, што му је и успело.

Ботас је у 50. кругу пришао на испод секунде за Хамилтоном. Финац је у 51. кругу напао Британца, који се добро одбранио, а Ботас је на кратко изашао са стазе. У наредном кругу Ботас је успео да обиђе Хамилтона и преузео је прво место.

Возач Хаса Кевин Магнусен паркирао се поред стазе, због чега су истакнуте жуте заставе, које упозоравају возаче да не смеју да претичу. То је помогло Хамилтону, Верстапен је остао иза њега, што је Британцу омогућило да освоји друго место и шесту титулу. Њему је за титулу било потребно да освоји четири бода, а вечерас је освојио 18.

Наредна трка у шампионату вози се за две недеље у Бразилу.

Велика награда САД на стази Остин: 1. Валтери Ботас (Мерцедес) сат, 33 минута, 55,653 секунде, 2. Луис Хамилтон (Мерцедес) + 4,418, 3. Макс Верстапен (Ред Бул) + 5,002, 4. Шарл Леклер (Ферари) + 52,239, 5. Александар Албон (Ред Бул) + 1:18,038, 6. Данијел Рикардо (Рено) + 1:30,366, 7. Ландо Норис (Мекларен) + 1:30,764, 8. Карлос Саинц (Мекларен) један круг, 9. Нико Хулкенберг (Рено) један круг, 10. Данил Квјат (Торо Росо) један круг, 11. Серхио Перес (Рејсинг Поинт) један круг, 12. Кими Раиконен (Алфа Ромео) један круг, 13. Ленс Строл (Рејсинг Поинт) један круг, 14. Антонио Ђовинаци (Алфа Ромео) један круг, 15. Роман Грожан (Хас) један круг, 16. Пјер Гасли (Торо Росо) један круг, 17. Џорџ Расел (Вилијамс) два круга. Трку нису завршили: Себастијан Фетел (Ферари), Роберт Кубица (Вилијамс), Кевин Магнусен (Хас).

Kоментари (0)

Само регистровани и улоговани корисници могу да оцењују коментаре!

Пpиjaвa Региcтрyј ce

Додај коментар

Преостало карактера:

Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција СПОРТСКОГ ЖУРНАЛА ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „СПОРТСКОГ ЖУРНАЛА“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. СПОРТСКИ ЖУРНАЛ ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Да бисте видели остатак вести

Региструјтe Cе Пријавитe Ce

Пpиjaвa

Facebook Пријавa

или

Региcтрyј ce › Заборавили сте лозинку?

Региcтрyј ce

Facebook Пријавa

или

Унесите Вашу адресу е-поште да бисте добили нову шифру