Ботас победио у трци за Велику награду Јапана, Мерцедес одбранио титулу конструктора

1

Друго место заузео је возач Ферарија Себастијан Фетел, који је стартовао са пол позиције, док је трећи био актуелни шампион возач Мерцедеса Луис Хамилтон

ФОТО: Бета/АП

Возач Мерцедеса Валтери Ботас победио је данас у трци Формуле 1 за Велику награду Јапана, а његова екипа освојила је шесту узастопну титулу у шампионату конструктора.

Ботас је остварио шесту победу у каријери, а трећу у сезони, односно прву на стази Сузука. Он је трку завршио за сат, 21 минут, 46,755 секунди.

Друго место заузео је возач Ферарија Себастијан Фетел, који је стартовао са пол позиције, док је трећи био актуелни шампион возач Мерцедеса Луис Хамилтон. Британац је освојио и додатни бод за најбржи круг трке.

Четврто место заузео је Александар Албон из Ред Була, пети је био Карлос Саинц из Мерцедеса, а шести је био возач Ферарија Шарл Леклер.

Возач Реноа Данијел Рикардо заузео је седмо место, Пјер Гасли из Торо Роса био је осми, девето место заузео је Нико Хулкенберг из Реноа, а 10. је био Ленс Строл из екипе Рејсинг Поинт.

Возачи

1. Луис Хамилтон (Велика Британија) 338, 2. Валтери Ботас (Финска) 274, 3. Шарл Леклер (Монако) 223, 4. Макс Верстапен (Холандија) 212, 5. Себастијан Фетел (Немачка) 212, 6. Карлос Саинц (Шпанија) 76, 7. Пјер Гасли (Француска) 73, 8. Александар Албон (Тајланд) 64, 9. Данијел Рикардо (Аустралија) 40, 10. Нико Хулкенберг (Немачка) 35, 11. Серхио Перес (Мексико) 35, 12. Ландо Норис (Велика Британија) 35, 13. Данил Квјат (Русија) 33, 14. Кими Раиконен (Финска) 31, 15. Кевин Магнусен (Данска) 20, 16. Ленс Строл (Канада) 19, 17. Роман Грожан (Француска) 8, 18. Антонио Ђовинаци (Италија) 4, 19. Роберт Кубица (Пољска) 1.

Конструктори

1. Мерцедес 612 (шампион), 2. Ферари 435, 3. Ред Бул 323, 4. Мекларен 111, 5. Рено 75, 6. Торо Росо 59, 7. Рејсинг Поинт 54, 8. Алфа Ромео 35, 9. Хас 28, 10. Вилијамс 1.

Због удара тајфуна Хагибис квалификације су одржане пре трке, са пол позиције кренуо је Фетел, испред тимског колеге Леклера и двојца Мерцедеса Ботаса и Хамилтона, као и возача Ред Була Верстапена. Одлично је стартовао Ботас, који је обишао Леклера и Фетела и избио на прво место.

Дошло је до контакта Леклера и Верстапена, возач Ред Була се окренуо и излетео са стазе и пао на 18. место. Фетел је био други, а иза њега возили су Хамилтон, Саинц, Албон и Гасли. Летели су по стази делићи са Леклеровог болида, један је пао и на Хамилтона, а обојица су остали без ретровизора. Хамилтон се питао због чега возач Ферарија није добио упозорење.

У трећем кругу Леклер је отишао у бокс где су на болиду замењени предње крило и гуме и вратио се на стазу као 18.

Инцидент са почетка био је под истрагом и после трке биће саопштена одлука судија, а такође под истрагом је био и Фетел због погрешног старта, али Немац није кажњен и задржао је друго место. Леклер је обишао Верстапена за 16. место, а Холанђанин је пријавио да су гуме у лошем стању и да све теже кочи. У 15. кругу он је ипак морао да заврши трку.

Ботас је у 16. кругу стекао седам секунди предности над Фетелом, коме је пришао Хамилтон на испод секунде. Фетел је круг касније отишао на замену гума и вратио се на стазу као четврти иза Саинца, а испред Гаслија. Одмах је на замену гума отишао и Ботас, који се вратио на стазу иза тимског колеге Хамилтона.

Хамилтон је пријавио да су му "мртве" предње гуме, па је у 22. кругу отишао у бокс и вратио се на стазу као трећи, иза Ботаса и Фетела, а испред Саинца и Албона. Петоструки светски првак заостајао је 21,1 секунду за Ботасом и питао је екипу због чега толико касни за тимским колегом, на шта није добио одговор.

На питање због чега су ставили средње тврде гуме на болид приликом одласка у бокс, из екипе су одговорили да нису познате перформансе тврдих гума и да нису добро изгледале на осталим болидима.

Леклер је у 26. кругу отишао на замену гума, а у тим тренуцима добро је возио Рикардо, који је био шести, али није до тада ишао у бокс. Хамилтон је смањивао заостатак за Фетелом, али је и даље доводио у питање стратегију Мерцедеса.

У 32. кругу Фетел је отишао на замену гума и вратио се на стазу иза Хамилтона, који је заостајао за Ботасом 13,5 секунди. У међувремену Леклер је поправљао позицију и попео се на осмо место, а у 36. кругу обишао је Гаслија за шесто.

Ботас је у 37. кругу отишао на замену гума и вратио се иза Хамилтона, са 9,5 секунди заостатка. Хамилтон је питао шта мора да уради како би победио, а о ситуацији се распитивао и Ботас, коме је речено да ће његов тимски колега морати да оде у бокс.

Хамилтон је то учинио у 42. кругу и вратио се на стазу као трећи иза Ботаса и Фетела, за којим је заостајао 3,5 секунди. Британац је после тога добро возио и убрзо је поставио нови рекорд стазе. Леклер је у 48. кругу отишао на замену гума и по повратку на стазу био је шести.

Ботас је сигурно чувао предност, а у завршници најзанимљивија је била борба Фетела и Хамилтона за друго место. Хамилтон је у пар наврата напао Фетела, али се Немац одбранио и сачувао позицију.

Победом Ботаса и трећим местом Хамилтона Мерцедес је одбранио шампионску титулу у конкуренцији конструктора. Хамилтон је први у генералном пласману са 64 бода више од Ботаса и то су једина два возача који ове сезоне могу да освоје титулу.

Наредна трка вози се 27. октобра за Велику награду Мексика.

Великa награду Јапана: 1. Валтери Ботас (Мерцедес) сат, 21 минут, 46,755 секунди, 2. Себастијан Фетел (Ферари) + 13,343, 3. Луис Хамилтон (Мерцедес) + 13,858, 4. Александар Албон (Ред Бул) + 59,537, 5. Карлос Саинц (Мекларен) + 1:09,101, 6. Шарл Леклер (Ферари) један круг, 7. Данијел Рикардо (Рено) један круг, 8. Пјер Гасли (Торо Росо) један круг, 9. Нико Хулкенберг (Рено) један круг, 10. Ленс Строл (Рејсинг Поинт) један круг, 11. Данил Квјат (Торо Росо) један круг, 12. Ландо Норис (Мекларен) један круг, 13. Кими Раиконен (Алфа Ромео) један круг, 14. Роман Грожан (Хас) један круг, 15. Антонио Ђовинаци (Алфа Ромео) један круг, 16. Кевин Магнунес (Хас) један круг, 17. Џорџ Расел (Вилијамс) два круга, 18. Роберт Кубица (Вилијамс) два круга.

Леклер кажњен додавањем 15 секунди, пао на седмо место

Возач Ферарија Шарл Леклер кажњен је са 15 секунди додавања на резултат у данашњој трци Формуле 1 за Велику награду Јапана, па је у генералном пласману са шестог пао на седмо место.

Леклер је трку завршио на шестом месту, али је после инцидента у првом кругу када је ударио у возача Ред Була Макса Верстапена добио казну од 15 секунди. Он је кажњен додавањем пет секунди на резултат због судара, а са још 10 секунди пошто га је Ферари оставио на стази иако је болид био оштећен.

Делићи Леклеровог болида летели су по стази, а један је погодио возило Мерцедеса Луиса Хамилтона и откинуло му десни ретровизор.

Верстапен је после трке оптужио Леклера за неодговорну вожњу и рекао да возач Ферарија заслужује казну.

Верстапен је стартовао са пете позиције, добро је кренуо и обишао Леклера у другој кривини, али је Леклер задржао линију и ударио у болид Ред Була. Верстапен се окренуо на стази и излетео, а убрзо је завршио трку, док је Леклер на крају био шести.

- Чудно је што нису одмах истражили случај. Цео болид је уништен. Цела страна. Остале су рупе у унутрашњости, а рекли су да ће истражити после трке. Шта још мора да уради па да заслужи казну? Волим жестоко тркање, али мислим да ово није било то већ неодговорна вожња у другој кривини. Лоше је стартовао и сигурно је покушавао да врати позиције - рекао је Верстапен за Скај.

После казне за Леклера возач Реноа Данијел Рикардо преузео је шесто место на стази Сузука.

Kоментари (1)

Само регистровани и улоговани корисници могу да оцењују коментаре!

Пpиjaвa Региcтрyј ce

Додај коментар

Преостало карактера:
Željko Pavlović

FORCA BOTAS

Одговори

Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција СПОРТСКОГ ЖУРНАЛА ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „СПОРТСКОГ ЖУРНАЛА“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. СПОРТСКИ ЖУРНАЛ ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Да бисте видели остатак вести

Региструјтe Cе Пријавитe Ce

Пpиjaвa

Facebook Пријавa

или

Региcтрyј ce › Заборавили сте лозинку?

Региcтрyј ce

Facebook Пријавa

или

Унесите Вашу адресу е-поште да бисте добили нову шифру