ШЕСТА ПОБЕДА МЕРЦЕДЕСА У ШЕСТ ТРКА У СОЧИЈУ - Хамилтон тријумфовао на ВН Русије, Фетел одустао

1

Хамилтон је остварио 82. победу у каријери, девету у сезони, а четврту у Русији

ФОТО: Бета/АП, EPA/YURI KOCHETKOV

Возач Мерцедеса Луис Хамилтон победио је данас у трци Формуле 1 за Велику награду Русије у Сочију и примакао се освајању шесте шампионске титуле.

Хамилтон је остварио 82. победу у каријери, девету у сезони, а четврту у Русији. Британски возач победио је резултатом сат, 33 минута, 38,992 секунде. Петоструки светски првак освојио је и додатни бод за најбржи круг трке.

Пет трка пре краја Хамилтон има 73 бодова предности над тимским колегом Валтеријем Ботасом.

То је шеста победа Мерцедеса у шест трка на стази у Сочију.

Возачи:

1. Луис Хамилтон (Велика Британија) 322, 2. Валтери Ботас (Финска) 249, 3. Шарл Леклер (Монако) 215, 4. Макс Верстапен (Холандија) 212, 5. Себастијан Фетел (Немачка) 194, 6. Пјер Гасли (Француска) 69, 7. Карлос Саинц (Шпанија) 66, 8. Александар Албон (Тајланд) 52, 9. Ландо Норис (Велика Британија) 35, 10. Данијел Рикардо (Аустралија) 34, 11. Нико Хулкенберг (Немачка) 34, 12. Данил Квјат (Русија) 33, 13. Серхио Перес (Мексико) 33, 14. Кими Раиконен (Финска) 31, 15. Кевин Магнусен (Данска) 20, 16. Ленс Строл (Канада) 19, 17. Роман Грожан (Француска) 8, 18. Антонио Ђовинаци (Италија) 4, 19. Роберт Кубица (Пољска) 1.

Конструктори:

1. Мерцедес 571, 2. Ферари 409, 3. Ред Бул 311, 4. Мекларен 101, 5. Рено 68, 6. Торо Росо 55, 7. Рејсинг Поинт 52, 8. Алфа Ромео 35, 9. Хас 28, 10. Вилијамс 1.

Друго место заузео је Валтери Ботас са 3,829 секунди заостатка, а трећи је био Шарл Леклер из Ферарија, који је кренуо са пол позиције. Он је кроз циљ прошао са 5,212 секунди заостатка за победником.

Четврто и пето место заузели су возачи Ред Була Макс Верстапен и Александар Албон, који је трку почео из бокса. Шести је био возач Мекларена Карлос Саинц, седмо место заузео је Серхио Перес из Рејсинг Поинта, а осми је био Ландо Норис из Мекларена.

Кевин Магнусен из Хаса заузео је девето место, а Нико Хулкенберг из Реноа трку је завршио на 10. месту.

Леклер је четврти пут узастопно кренуо са пол позиције, одлично је стартовао његов тимски колега Фетел, прво је обишао Хамилтона, а затим и Леклера и преузео прво место. Добар старт имао је Саинц, који је са петог места умало обишао Хамилтона, али је каснио на кочењу, па се нашао иза Британца, али испред Ботаса.

Већ у првом кругу безбедносно возило је изашло на стазу, пошто је Роман Грожан излетео са стазе. Данијелу Рикарду је пукла гума и морао је у бокс, а на замену је отишао и Антонио Ђовинаци после контакта са Грожаном.

Трка је настављена у четвртом кругу, водио је Фетел, испред Леклера, Хамилтона, Саинца, Ботаса и Нориса.

Фетел је возио најбржи круг, али су му из екипе поручили да пропусти Леклера, на шта је четвороструки светски првак одговорио да „мора прво да му се приближи”. Чини се да је Ферари пре трке направио план да Леклер пропусти Фетела, како би Немац блокирао Хамилтона на старту, па су, када је то успело, из екипе тражили да се Леклеру врати прва позиција.

У међувремену је Ботас обишао Саинца, а Верстапен се попео на шесто место, пошто је обишао Переса и Нориса.

У 14. кругу Фетел је имао 3,5 секунди предности, а Хамилтон је смањивао заостатак за Леклером. Од водећих, први је у бокс отишао Леклер, у 23. кругу и вратио се на стазу као четврти. Фетел је у 27. кругу отишао на замену гума и на стазу се вратио иза Леклера, али је убрзо пријавио да са болидом нешто није у реду и парикрао се поред стазе.

Хамилтон је преузео вођство, испред Ботаса, а уведено је виртуелно возило безбедности. То је искористио Хамилтон и отишао на замену гума, а за њим и Ботас, који је изашао на стазу иза Леклера, на треће место.

Возач Вилијамса Џорџ Расел је излетео са стазе и изашло је возило безбедности, пошто је Џорџ Расел излетео са стазе, а након тога у бокс је отишао Леклер и вратио се иза Ботаса.

Трка је настављена у 32. кругу, водио је Хамилтон, испред Ботаса, Леклера, Верстапена и Саинца. Леклер је у неколико наврата покушавао да претекне Ботаса, али се возач Мерцедеса одбранио.

Магнусен, Норис и Хулкенберг водили су велику битку за бодове, а делило их је 2,5 секунде, на осмом, деветом и 10. месту. Магнусен је у међувремену добио казну од пет секунди, пошто је стекао предност над ривалима када је изашао са стазе и због тога је пао на девето место.

До краја трке није било промена, па је Хамилтон остварио четврту победу у Сочију, важну у трци за титулу.

Наредна трка у шампионату вози се 13. октобра за Велику награду Јапана.

Велика награда Русије у Сочију: 1. Луис Хамилтон (Мерцедес) сат, 33 минута, 38,992 секунде, 2. Валтери Ботас (Мерцедес) + 3,829, 3. Шарл Леклер (Ферари) + 5,212, 4. Макс Верстапен (Ред Бул) + 14,210, 5. Александар Албон (Ред Бул) + 38,348, 6. Карлос Саинц (Мекларен) + 45,889, 7. Серхио Перес (Рејсинг Поинт) + 48,728, 8. Ландо Норис (Мекларен) + 57,749, 9. Кевин Магнусен (Хас) + 58,779, 10. Нико Хулкенберг (Рено) + 59,841, 11. Ленс Строл (Рејсинг Поинт) + 1:00,821, 12. Данил Квјат (Торо Росо) + 1:02,496, 13. Кими Раиконен (Алфа Ромео) + 1:08,910, 14. Пјер Гасли (Торо Росо) + 1:10,076, 15. Антонио Ђовинаци (Алфа Ромео) + 1:13,346. Трку нису завршили: Роман Грожан (Хас), Данијел Рикардо (Рено), Себастијан Фетел (Ферари), Џорџ Расел (Вилијамс), Роберт Кубица (Вилијамс).

Kоментари (1)

Само регистровани и улоговани корисници могу да оцењују коментаре!

Пpиjaвa Региcтрyј ce

Додај коментар

Преостало карактера:
Marko Pavlović

UŽAS.

Одговори

Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција СПОРТСКОГ ЖУРНАЛА ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „СПОРТСКОГ ЖУРНАЛА“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. СПОРТСКИ ЖУРНАЛ ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Да бисте видели остатак вести

Региструјтe Cе Пријавитe Ce

Пpиjaвa

Facebook Пријавa

или

Региcтрyј ce › Заборавили сте лозинку?

Региcтрyј ce

Facebook Пријавa

или

Унесите Вашу адресу е-поште да бисте добили нову шифру