ПРВИ ТРИЈУМФ У КАРИЈЕРИ - Леклер победио на Спа Франкошампу

0

Друго место заузео је актуелни шампион, возач Мерцедеса Луис Хамилтон, а трећи је био његов тимски колега Валтери Ботас

ФОТО: EPA/SRDJAN SUKI

Возач Ферарија Шарл Леклер победио је данас у трци за Велику награду Белгије и остварио прву победу у Формули 1.Леклер је стартовао са пол позиције и добром вожњом је сачувао победу. Он је победу посветио пријатељу Антоану Иберу, возачу који је јуче умро од повреда задобијених у удесу током трке Формуле 2 на стази Спа Франкошамп.

Леклер је трку завршио за сат, 23 минута, 45,710 секунди.

Друго место заузео је актуелни шампион, возач Мерцедеса Луис Хамилтон са заостатком од 0,981 секунди, а трећи је био његов тимски колега Валтери Ботас са 12,585 секунди заостатка.

Возач Ферарија Себастијан Фетел заузео је четврто место, а освојио је и додатни бод за најбржи круг трке, пети је био Александар Албон из Ред Була, а шесто место заузео је Серхио Перес из Рејсинг Поинта.

Седмо место заузео је Данил Квјат из екипе Торо Росо, осми је био Нико Хулкенберг из Реноа, девети Пјер Гасли из екипе Торо Росо, а 10. место заузео је Ленс Строл из Рејсинг Поинта.

Уочи трке одржан је минут ћутања у част сећања на умрлог возача Формуле 2, 22-годишњег Антоана Ибера.

Леклер је добро стартовао са пол позиције и сачувао прво место, Хамилтон је претекао Фетела и преузео друго место, али га је Немац убрзо обишао и вратио позицију. У првом кругу се догодио инцидент, Макс Верстапен је ударио у Кимија Раиконена, након што му се сломио волан на Ред Булу, ударио у заштитни зид и завршио трку.

Безбедносно возило изашло је на стазу, а Раиконен је отишао у бокс. Трка је настављена у петом кругу, повео је Леклер, испред Фетела, Хамилтона, Ботаса, Нориса и Грожана.

Леклер је имао 2,3 секунде предности на челу, а Фетел се мучио иза њега, што је користио Хамилтон и примакао му се испод секунде.

Фетел је у 16. кругу отишао на замену гума и на стазу се вратио као пети. Хамилтон је остао на стази и покушавао је да смањи заостатак за ривалом. Фетел је убрзо претекао Нориса и нашао се на четвртом месту иза Ботаса.

Хамилтон је рекао екипи да су гуме и даље добре и да може да настави, а Фетел је у тим тренуцима возио најбржи круг.

У 19. кругу гледаоци на трибинама су аплаудирали у част преминулог Ибера, који је јуче возио болид са бројем 19.

Леклер је у 22. кругу отишао на замену гума и на стазу се вратио као четврти, иза тимског колеге Фетела. Круг касније Хамилтон је отишао у бокс, задржао се нешто дуже и на стазу се вратио иза Леклера, на четврто место. Британац је у боксу остао 3,6 секунди, секунд дуже од Леклера. Одмах је на замену гума отишао и Ботас и вратио се иза Хамилтона, на четврто место.

Фетел је водио испред Леклера 2,2 секунде, а Хамилтон је питао екипу због чега није раније ишао на замену гума, након што за Фетелом заостаје 8,6 секунде.

Из Ферарија је стигла наредба Фетелу да пропусти Леклера, пошто је много бржи и Хамилтон је смањио заостатак, што је четвороструки светски шампион учинио у 27. кругу.

Ботас је возио најбржи круг, а Хамилтон је смањивао заостатак за Фетелом, који је рекао да ће га Британац „прегазити”. Хамилтон је у 32. кругу обишао Фетела и нашао се на 6,3 секунде заостатка за Леклером. Фетел је у 34. кругу отишао на замену гума и вратио се на стазу као четврти, иза Ботаса.

Квјат је обишао Рикарда за седмо место, а после добре вожње и Албон је обишао Рикарда за осмо место. Возач Ред Була је затим обишао Квјата и заузео седмо место.

Хамилтон је из круга у круг смањивао заостатак за Леклером, два круга пре краја дошао је на 2,2 секунде, а убрзо и на испод две секунде, али није имао довољно времена за озбиљнији напад.

У последњем 44. кругу са стазе је излетео Антонио Ђовинаци и ударио заштитни зид и неповређен је изашао из возила. У самој завршници на стази се зауставио Мекларенов возач Ландо Норис, изгубио је пето место и остао без пласмана.

У генералном пласману први је Хамилтон са 268 бодова, Ботас је други са 203, а трећи је Макс Верстапен из Ред Була са 181 бодом.

Наредна трка у шампионату вози се наредне недеље за Велику награду Италије у Монци.

Велика награду Белгије на стази Спа Франкошамп: 1. Шарл Лекер (Ферари) сат, 23 минута, 45,710 секунди, 2. Луис Хамилтон (Мерцедес) + 0,981, 3. Валтери Ботас (Мерцедес) + 12,585, 4. Себастијан Фетел (Ферари) + 26,422, 5. Александар Албон (Ред Бул) + 1:21,325, 6. Серхио Перес (Рејсинг Поинт) + 1:24,448, 7. Данил Квјат (Торо Росо) + 1:29,657, 8. Нико Хулкенберг (Рено) + 1:46,639, 9. Пјер Гасли (Торо Росо) + 1:49,169, 10. Ленс Строл (Рејсинг Поинт) + 1:49,838, 11. Ландо Норрис (Мекларен) један круг, 12. Кевин Магнусен (Хас) један круг, 13. Роман Грожан (Хас) један круг, 14. Данијел Рикардо (Рено) један круг, 15. Џорџ Расел (Вилијамс) један круг, 16. Кими Раиконен (Алфа Ромео) један круг, 17. Роберт Кубица (Вилијамс) један круг. Трку нису завршили: Макс Верстапен (Ред Бул), Карлос Саинц (Мекларен), Антонио Ђовинаци (Алфа Ромео).

Возачи: 1. Луис Хамилтон (Велика Британија) 268, 2. Валтери Ботас (Финска) 203, 3. Макс Верстапен (Холандија) 181, 4. Себастијан Фетел (Немачка) 169, 5. Шарл Леклер (Монако) 157, 6. Пјер Гасли (Француска) 65, 7. Карлос Саинц (Шпанија) 58, 8. Данил Квјат (Русија) 33, 9. Кими Раиконен (Финска) 31, 10. Александар Албон (Тајланд) 26, 11. Ландо Норис (Велика Британија) 24, 12. Данијел Рикардо (Аустралија) 22, 13. Серхио Перес (Мексико) 21, 14. Нико Хулкенберг (Немачка) 21, 15. Ленс Строл (Канада) 19, 16. Кевин Магнусен (Данска) 18, 17. Роман Грожан (Француска) 8, 18. Антонио Ђовинаци (Италија) 1, 19. Роберт Кубица (Пољска) 1.

Конструктори: 1. Мерцедес 471, 2. Ферари 326, 3. Ред Бул 254, 4. Мекларен 82, 5. Торо Росо 51, 6. Рено 43, 7. Рејсинг Поинт 40, 8. Алфа Ромео 32, 9. Хас 26, 10. Вилијамс 1.

Kоментари (0)

Само регистровани и улоговани корисници могу да оцењују коментаре!

Пpиjaвa Региcтрyј ce

Додај коментар

Преостало карактера:

Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција СПОРТСКОГ ЖУРНАЛА ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „СПОРТСКОГ ЖУРНАЛА“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. СПОРТСКИ ЖУРНАЛ ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Да бисте видели остатак вести

Региструјтe Cе Пријавитe Ce

Пpиjaвa

Facebook Пријавa

или

Региcтрyј ce › Заборавили сте лозинку?

Региcтрyј ce

Facebook Пријавa

или

Унесите Вашу адресу е-поште да бисте добили нову шифру