Хамилтон победио у Барселони и преузео вођство у генералном пласману

0

Возач Мерцедеса Луис Хамилтон победио је у трци Формуле 1 за Велику награду Шпаније у Барселони и преузео прво место у генералном пласман

ФОТО: Бета/АП

Луис Хамилтон је остварио трећу победу у сезони, а 76. у каријери. Он је освојио и додатни бод за најбржи круг трке и освојио је максималних 26 бодова. Актуелни светски првак победио је резултатом сат, 35 минута, 50,443 секунде.

Друго место заузео је Валтери Ботас из Мерцедеса са заостатком од 4,074 секунде, а трећи је био Макс Вестапен из Ред Була са 7,679 секунди заостатка.

То је пети пут ове године, у пет трка, да су возачи Мерцедеса освојили прва два места. Хамилтон сада има седам бодова предности над Ботасом у генералном пласману.

Поредак возача у трци Формуле 1 за Велику награду Шпаније:

1. Луис Хамилтон (Мерцедес) сат, 35 минута, 49,780

2. Валтери Ботас (Мерцедес) + 4,074

3. Макс Верстапен (Ред Бул) + 7,679

4. Себастијан Фетел (Ферари) + 9,167

5. Шарл Леклер (Ферари) + 13,361

6. Пјер Гасли (Ред Бул) + 19,576

7. Кевин Магнусен (Хас) + 28,159

8. Карлос Саинц (Мекларен) + 32,342

9. Данил Квјат (Торо Росо) + 33,056

10. Роман Грожан (Хас) + 34,641

11. Александар Албон (Торо Росо) + 35,445

12. Данијел Рикардо (Рено) + 36,758

13. Нико Хулкенберг (Рено) + 39,241

14. Кими Раиконен (Алфа Ромео) + 41,803

15. Серхио Перес (Рејсинг Поинт) + 46,877

16. Антонио Ђовинаци (Алфа Ромео) + 47,691

17. Џорџ Расел (Вилијамс) један круг

18. Роберт Кубица (Вилијамс) један круг

Трку нису завршили:

Ленс Строл (Рејсинг Поинт)

Ландно Норис (Мекларен)

Четврто и пето место заузели су возачи Ферарија Себастијан Фетел и Шарл Леклер, а шести је био Пјер Гасли из Ред Була.

Возач Хаса Кевин Магнусен заузео је седмо место, осми је био Карлос Саинц из Мекларена, девети је био Данил Квјат из екипе Торо Росо, а 10. Роман Грожан из Хаса.

Хамилтон је добро кренуо, обишао је Ботаса који је кренуо са пол позиције и преузео прво место.

У борбу се умешао и Фетел, кога су затворила оба Мерцедеса, он је направио грешку на кочењу па је ушао широко у кривину, што је искористио Фетел и преузео треће место. Немац се убрзо пожалио на проблем са предњом десном гумом.

Најлошије је кренуо Раиконен, изашао је са стазе, изгубио је шест позиција и пао на последње, 20. место.

До петог круга Хамилтон је стекао скоро две секунде предности над Ботасом, низао је најбрже кругове и увећавао предност, која је до 10. круга износила три секунде.

Поредак возача у шампионату Формуле 1:

1. Луис Хамилтон (Велика Британија) 112

2. Валтери Ботас (Финска) 105

3. Макс Верстапен (Холандија) 66

4. Себастијан Фетел (Немачка) 64

5. Шарл Леклер (Монако) 57

6. Пјер Гасли (Француска) 21

7. Кевин Магнусен (Данска) 14

8. Серхио Перес (Мексико) 13

9. Кими Раиконен (Финска) 13

10. Ландо Норис (Велика Британија) 12

11. Карлос Саинц (Шпанија) 10

12. Данијел Рикардо (Аустралија) 6

13. Нико Хулкенберг (Немачка) 6

14. Ленс Строл (Канада) 4

15. Александар Албон (Тајланд) 3

16. Данил Квјат (Русија) 3

17. Роман Грожан (Француска) 1

Поредак конструктора у шампионату Формуле 1:

1. Мерцедес 217

2. Ферари 121

3. Ред Бул 87

4. Мекларен 22

5. Рејсинг Поинт 17

6. Хас 15

7. Алфа Ромео 13

8. Рено 12

9. Торо Росо 6

Од водећих, први у бокс отишао је Фетел, који се задржао нешто дуже и на стазу се вратио као 10. Одмах после њега и Верстапен је отишао на замену гума и после тога био је пети.

Леклер је у 26. кругу отишао на замену гума, поново су у Ферарију били нешто спорији, па се он вратио на стазу као пети, испред тимског колеге.

У бокс је затим отишао и Ботас и без проблема се вратио на друго место иза Хамилтона, који је одмах после њега отишао на замену гума и на стазу се вратио као први. Иза двојца Мерцедеса возили су Верстапен, Леклер, Фетел и Гасли.

Хамилтон је у 33. кругу стекао 8,6 секунди над Ботасом. Из бокса Ферарија наређено је да Леклер пропусти Фетела на четврто место, што је он и учинио и убрзо је Немац стекао 2,7 секунди предности над тимским колегом. Касније у трци, Фетел је узвратио Леклеру.

У 41. кругу Фетел је отишао на замену гума и на стазу се вратио као шести, иза Гаслија, кога је обишао круг касније и попео се на пето место. У 44. кругу на замену гума отишао је Верстапен и изашао је иза Леклера на стазу, али испред Фетела, на пето место.

Два круга касније на замену гума отишао је и Ботас и задржао је друго место. У том тренутку дошло је до контакта Ланда Нориса из Мекларена и Ленса Строла из Рејсинг Поинта, после чега је на стазу изашло возило безбедности. Обојица возача су тада завршили трку.

То је искористио Хамилтон који је отишао у бокс, а за њим и Леклер, који је изашао на стазу иза Фетела, на четврто место. Британац се затим пожалио на то што „сејфти кар” иде споро, али и јер стаза није чиста.

Трка је настављена у 53. кругу, Хамилтон је повео испред Ботаса, Верстапена и Фетела, кога је напао Гасли, али се Немац одбранио.

После тога дошло је до контакта два Хаса, Грожана и Магнусена, а дански возач био је седми, испред тимског колеге.

Хамилтон је возио најбржи круг и стекао 3,9 секунди предности над Ботасом у 55. кругу.

Финац је после тога појачао и смањио заостатак, али је у тим тренуцима најзанимљивија била борба Саинца и Грожана.

Грожана је убрзо обишао и Квјат, а то није успео Александру Албону из екипе Торо Росо, па је Француз на крају освојио бод. Наредна трка у шампионату вози се 26. маја у Монте Карлу.

Хамилтон задовољан победом у Барселони
Возач Мерцедеса Луис Хамилтон рекао је да је срећан због победе у трци Формуле 1 за Велику награду Шпаније, и зато што учествује у писању историје тог спорта.
Морам да похвалим овај невероватни тим. Пишемо историју, имамо пет двоструких победа, поносан сам на то и на напоран рад сваког члана тима. Било је тешко у прве четири трке, ово је сјајан болид, ми се увек слажемо, успели смо да решимо све разлике и добро изађемо из прве кривине – рекао је Хамилтон после трке.
Хамилтон је, трећи пут узастопно, победио на стази у Барселони и преузео је прво место у генералном пласману од тимског колеге Валтерија Ботаса.
Хамилтон је на старту обишао Ботаса, који је кренуо са пол позиције и без проблема је сачувао вођство до краја.
Старт је био занимљив, било је близу, видео сам да црвени болид иде иза Валтерија и мене и нисам тачно знао где су, али сам и знао да Валтери може да прође и морао сам да пазим. На поновљеном старту (после безбедносног возила), имали смо један одлазак у бокс и покушавао сам да одржим гуме топлим и да забележим најбржи круг на свежим гумама - целе сезоне нисам имао најбржи круг – навео је Хамилтон.
Ботас је рекао да је изгубио трку на старту.
Било је прилично тесно, али изгубио сам на старту, било је чудно на почетку. За екипу је ово невероватно, пета двострука победа је заиста добра ствар. Освојио сам бодове и то је важно, сваки бод ће се рачунати, али морам да откријем шта се догодило на старту – рекао је Ботас.
Треће место заузео је Макс Верстапен из Ред Була.
Била је незгодна прва кривина и мало сам се повукао, што ми је омогућило добру позицију за наредне три кривине. Али, Мерцедеси су били сувише брзи. Задовољан сам пласманом на подијум – рекао је Верстапен.
Упитан због чега током изјава стоји пред Мерцедесовог болида 44, који вози Хамилтон, Верстапен је рекао:
Само гледам, желим да видим шта је другачије од мог болида.

Повезане Bести

Kоментари (0)

Само регистровани и улоговани корисници могу да оцењују коментаре!

Пpиjaвa Региcтрyј ce

Додај коментар

Преостало карактера:

Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција СПОРТСКОГ ЖУРНАЛА ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „СПОРТСКОГ ЖУРНАЛА“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. СПОРТСКИ ЖУРНАЛ ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Да бисте видели остатак вести

Региструјтe Cе Пријавитe Ce

Пpиjaвa

Facebook Пријавa

или

Региcтрyј ce › Заборавили сте лозинку?

Региcтрyј ce

Facebook Пријавa

или

Унесите Вашу адресу е-поште да бисте добили нову шифру