Почетна / Микс / Формула 1

Ботас победио у трци за Велику награду Аустралије

Друго место заузео је Хамилтон са 20,886 секунди заостатка, а трећи кроз циљ прошао је возач Ред Була Макс Верстапен са 22,520 секунди заостатка
ФОТО: Бета/АП

Возач Мерцедеса Валтери Ботас победио је у првој трци овогодишњег шампионата Формуле 1 за Велику награду Аустралије у Мелбурну.

Ботас је одмах на старту обишао тимског колегу Луиса Хамилтона, водио је од почетка до краја и остварио четврту победу у каријери. Трку је завршио резултатом сат, 25 минута, 27,325 секунди. Он је освојио додатни бод, пошто је одвезао најбржи круг трке.

Друго место заузео је Хамилтон са 20,886 секунди заостатка, а трећи кроз циљ прошао је возач Ред Була Макс Верстапен са 22,520 секунди заостатка.

Возачи Ферарија Себастијан Фетел и Шарл Леклер заузели су четврто и пето место, а шести је био Кевин Магнусен из Хаса. Возач Реноа Нико Хулкенберг био је седми, осмо место заузео је Кими Раиконен из екипе Алфа Ромео, девети је био Ленс Строл из Рејсинг Поинта, а 10. место заузео је возач екипе Торо Росо Данил Квјат.

Ботас је одлично стартовао, претекао је Хамилтона одмах на почетку и преузео вођство. Трећи је био Фетел, а иза су возили Верстапен и Леклер. Дебитант у екипи Реноа Данијел Рикардо је погрешио, прешао је преко земље и траве и морао је у бокс на замену предњег крила.

Финац је до шестог круга стекао 1,7 секунди предности над тимским колегом, а у 11. кругу одустао је возач Мекларена Карлос Саинц, након што је избио дим из његовог болида.

Ботас је на челу бележио најбрже кругове, испред Хамилтона, а Фетел је седам секунди заостајао за првопласираним. Немац је у 15. кругу отишао у бокс и вратио се на стазу као шести, а круг касније на замену гума отишао је Хамилтон који се вратио као четврти, али испред Фетела.

Ботас је контролисао трку и водио је испед Верстапена, Леклера, Хамилтона и Фетела. Он је у 23. кругу отишао на замену гума и вратио се на друго место иза Верстапена, а испред Леклера и Хамилтона, над којим је имао 10 секунди предности.

Хамилтон је у једном тренутку питао екипу због чега је рано отишао у бокс, а одговорили су му да је то учињено како би се одбранио од Фетела. Такође, актуелни шампион рекао је да мисли да неће издржати до краја на том сету гума. У тим тренуцима најзанимљивија је била борба за 12. место, а Норис је успео да обиђе Ђовинација.

Верстапен је у 27. кругу отишао у бокс и вратио се на четврто место иза Фетела.

Леклер је у 29. кругу отишао на замену гума и вратио се на на стазу као пети иза Верстапена, па су се прва тројица вратили на позиције са почетка, Ботас, Хамилтон и Фетел. Верстапен је у 31. кругу напао Фетела и обишао га на трећем месту. У истом кругу повукао се домаћи возач Рикардо, а после њега исто је учинио и Роман Грожан из Хаса.

Верстапен се убрзо нашао иза Хамилтона, који се жалио на гуме, пошто је изгубио пар десетинки. У 38. кругу Ботас је имао 20 секунди предности у односу на Хамилтона. Финац је поново бележио најбоље кругове, отишао на 23 секунде а Фетел је путем радија питао своју екипу због чега је толико спор. Из бокса су му одговорили да још не знају.

Верстапен се држао на око секунду иза Хамилтона, али је у једном тренутку скратио кривину, изашао са стазе, након чега му је Британац "побегао" на три секунде.

Ботас је питао екипу да ли ће га звати у бокс на замену гума, како би покушао да задржи бод за најбржи круг у трци, а одговорили су му да екипа не жели ништа да ризикује и да остане на стази. Од ове сезоне возач који одвезе најбржи круг у трци добија додатни бод, али само ако је пласиран међу првих 10 на крају.

Верстапен је затим одвезао најбржи круг и пришао Хамилтону на 1,3 секунде заостатка, убрзо је додатно смањио заостатак, али више од тога није успео. Ботас је затим појачао и одвезао најбржи круг и освојио максималних 26 бодова у Мелбурну.

Наредна трка у шампионату на програму је 31. марта за Велику награду Бахреина.

Поредак возача у Мелбурну: 1. Валтери Ботас (Мерцедес) сат, 25 минута, 27,325, 2. Луис Хамилтон (Мерцедес) + 20,886, 3. Макс Верстапен (Ред Бул) + 22,520, 4. Себастијан Фетел (Ферари) + 57,109, 5. Шарл Леклер (Ферари) + 58,230, 6. Кевин Магнусен (Хас) + 1:27,156, 7. Нико Хулкенберг (Рено) један круг, 8. Кими Раиконен (Алфа Ромео) један круг, 9. Ленс Строл (Рејсинг Поинт) један круг, 10. Данил Квјат (Торо Росо) један круг ,11. Пјер Гасли (Ред Бул) један круг, 12. Ландо Норис (Мекларен) један круг, 13. Серхио Перес (Рејсинг Поинт) један круг, 14. Александар Албон (Торо Росо) један круг, 15. Антонио Ђовинаци (Алфа Ромео) један круг, 16. Џорџ Расел (Вилијамс) два круга, 17. Роберт Кубица (Вилијамс) три круга, Карлос Саинц (Мекларен) одустао, Данијел Рикардо (Рено) одустао, Роман Грожан (Хас) одустао.

Поредак возача: 1. Валтери Ботас (Финска) 26, 2. Луис Хамилтон (Велика Британија) 18, 3. Макс Верстапен (Холандија) 15, 4. Себастијан Фетел (Немачка) 12, 5. Шарл Леклер (Монако) 10, 6. Кевин Магнусен (Данска) 8, 7. Нико Хулкенберг (Немачка) 6, 8. Кими Раиконен (Финска) 4, 9. Ленс Строл (Канада) 2, 10. Данил Квјат (Русија) 1.

Поредак конструктора: 1. Мерцедес 44, 2. Ферари 22, 3. Ред Бул 15, 4. Хас 8, 5. Рено 6, 6. Алфа Ромео 4, 8. Торо Росо 1.

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт zurnal.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта zurnal.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.