Botas pobedio u trci za Veliku nagradu Australije

0

Drugo mesto zauzeo je Hamilton sa 20,886 sekundi zaostatka, a treći kroz cilj prošao je vozač Red Bula Maks Verstapen sa 22,520 sekundi zaostatka

FOTO: Beta/AP

Vozač Mercedesa Valteri Botas pobedio je u prvoj trci ovogodišnjeg šampionata Formule 1 za Veliku nagradu Australije u Melburnu.

Botas je odmah na startu obišao timskog kolegu Luisa Hamiltona, vodio je od početka do kraja i ostvario četvrtu pobedu u karijeri. Trku je završio rezultatom sat, 25 minuta, 27,325 sekundi. On je osvojio dodatni bod, pošto je odvezao najbrži krug trke.

Drugo mesto zauzeo je Hamilton sa 20,886 sekundi zaostatka, a treći kroz cilj prošao je vozač Red Bula Maks Verstapen sa 22,520 sekundi zaostatka.

Vozači Ferarija Sebastijan Fetel i Šarl Lekler zauzeli su četvrto i peto mesto, a šesti je bio Kevin Magnusen iz Hasa. Vozač Renoa Niko Hulkenberg bio je sedmi, osmo mesto zauzeo je Kimi Raikonen iz ekipe Alfa Romeo, deveti je bio Lens Strol iz Rejsing Pointa, a 10. mesto zauzeo je vozač ekipe Toro Roso Danil Kvjat.

Botas je odlično startovao, pretekao je Hamiltona odmah na početku i preuzeo vođstvo. Treći je bio Fetel, a iza su vozili Verstapen i Lekler. Debitant u ekipi Renoa Danijel Rikardo je pogrešio, prešao je preko zemlje i trave i morao je u boks na zamenu prednjeg krila.

Finac je do šestog kruga stekao 1,7 sekundi prednosti nad timskim kolegom, a u 11. krugu odustao je vozač Meklarena Karlos Sainc, nakon što je izbio dim iz njegovog bolida.

Botas je na čelu beležio najbrže krugove, ispred Hamiltona, a Fetel je sedam sekundi zaostajao za prvoplasiranim. Nemac je u 15. krugu otišao u boks i vratio se na stazu kao šesti, a krug kasnije na zamenu guma otišao je Hamilton koji se vratio kao četvrti, ali ispred Fetela.

Botas je kontrolisao trku i vodio je isped Verstapena, Leklera, Hamiltona i Fetela. On je u 23. krugu otišao na zamenu guma i vratio se na drugo mesto iza Verstapena, a ispred Leklera i Hamiltona, nad kojim je imao 10 sekundi prednosti.

Hamilton je u jednom trenutku pitao ekipu zbog čega je rano otišao u boks, a odgovorili su mu da je to učinjeno kako bi se odbranio od Fetela. Takođe, aktuelni šampion rekao je da misli da neće izdržati do kraja na tom setu guma. U tim trenucima najzanimljivija je bila borba za 12. mesto, a Noris je uspeo da obiđe Đovinacija.

Verstapen je u 27. krugu otišao u boks i vratio se na četvrto mesto iza Fetela.

Lekler je u 29. krugu otišao na zamenu guma i vratio se na na stazu kao peti iza Verstapena, pa su se prva trojica vratili na pozicije sa početka, Botas, Hamilton i Fetel. Verstapen je u 31. krugu napao Fetela i obišao ga na trećem mestu. U istom krugu povukao se domaći vozač Rikardo, a posle njega isto je učinio i Roman Grožan iz Hasa.

Verstapen se ubrzo našao iza Hamiltona, koji se žalio na gume, pošto je izgubio par desetinki. U 38. krugu Botas je imao 20 sekundi prednosti u odnosu na Hamiltona. Finac je ponovo beležio najbolje krugove, otišao na 23 sekunde a Fetel je putem radija pitao svoju ekipu zbog čega je toliko spor. Iz boksa su mu odgovorili da još ne znaju.

Verstapen se držao na oko sekundu iza Hamiltona, ali je u jednom trenutku skratio krivinu, izašao sa staze, nakon čega mu je Britanac "pobegao" na tri sekunde.

Botas je pitao ekipu da li će ga zvati u boks na zamenu guma, kako bi pokušao da zadrži bod za najbrži krug u trci, a odgovorili su mu da ekipa ne želi ništa da rizikuje i da ostane na stazi. Od ove sezone vozač koji odveze najbrži krug u trci dobija dodatni bod, ali samo ako je plasiran među prvih 10 na kraju.

Verstapen je zatim odvezao najbrži krug i prišao Hamiltonu na 1,3 sekunde zaostatka, ubrzo je dodatno smanjio zaostatak, ali više od toga nije uspeo. Botas je zatim pojačao i odvezao najbrži krug i osvojio maksimalnih 26 bodova u Melburnu.

Naredna trka u šampionatu na programu je 31. marta za Veliku nagradu Bahreina.

Poredak vozača u Melburnu: 1. Valteri Botas (Mercedes) sat, 25 minuta, 27,325, 2. Luis Hamilton (Mercedes) + 20,886, 3. Maks Verstapen (Red Bul) + 22,520, 4. Sebastijan Fetel (Ferari) + 57,109, 5. Šarl Lekler (Ferari) + 58,230, 6. Kevin Magnusen (Has) + 1:27,156, 7. Niko Hulkenberg (Reno) jedan krug, 8. Kimi Raikonen (Alfa Romeo) jedan krug, 9. Lens Strol (Rejsing Point) jedan krug, 10. Danil Kvjat (Toro Roso) jedan krug ,11. Pjer Gasli (Red Bul) jedan krug, 12. Lando Noris (Meklaren) jedan krug, 13. Serhio Peres (Rejsing Point) jedan krug, 14. Aleksandar Albon (Toro Roso) jedan krug, 15. Antonio Đovinaci (Alfa Romeo) jedan krug, 16. Džordž Rasel (Vilijams) dva kruga, 17. Robert Kubica (Vilijams) tri kruga, Karlos Sainc (Meklaren) odustao, Danijel Rikardo (Reno) odustao, Roman Grožan (Has) odustao.

Poredak vozača: 1. Valteri Botas (Finska) 26, 2. Luis Hamilton (Velika Britanija) 18, 3. Maks Verstapen (Holandija) 15, 4. Sebastijan Fetel (Nemačka) 12, 5. Šarl Lekler (Monako) 10, 6. Kevin Magnusen (Danska) 8, 7. Niko Hulkenberg (Nemačka) 6, 8. Kimi Raikonen (Finska) 4, 9. Lens Strol (Kanada) 2, 10. Danil Kvjat (Rusija) 1.

Poredak konstruktora: 1. Mercedes 44, 2. Ferari 22, 3. Red Bul 15, 4. Has 8, 5. Reno 6, 6. Alfa Romeo 4, 8. Toro Roso 1.

Komentari (0)

Samo registrovani i ulogovani korisnici mogu da ocenjuju komentare!

Prijava Registruj se

Dodaj komentar

Preostalo karaktera:

Molimo vas da se u komentarima držite teme teksta. Redakcija SPORTSKOG ŽURNALA ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih proceni kao neumesne - skrati ili ne objavi komentare koji sadrže osvrte na nečiju ličnost i privatan život, uvrede na račun autora teksta i/ili članova redakcije „SPORTSKOG ŽURNALA“ kao i bilo kakvu pretnju, nepristojan rečnik, govor mržnje, rasne i nacionalne uvrede ili bilo kakav nezakonit sadržaj. Komentare pisane verzalom i linkove na druge sajtove ne objavljujemo. SPORTSKI ŽURNAL ONLINE nema nikakvu obavezu obrazlaganja odluka vezanih za skraćivanje komentara i njihovo objavljivanje. Redakcija ne odgovara za stavove čitalaca iznesene u komentarima. Vaš komentar može sadržati najviše 1.000 pojedinačnih karaktera, i smatra se da ste slanjem komentara potvrdili saglasnost sa gore navedenim pravilima.

Da biste videli ostatak vesti

Registrujte Se Prijavite Se

Prijava

Facebook Prijava

ili

Registruj se › Zaboravili ste lozinku?

Registruj se

Facebook Prijava

ili

Unesite Vašu adresu e-pošte da biste dobili novu šifru