Луис Хамилтон победио у трци за Велику награду Француске

0

Хамилтон је на стази „Пол Рикар” остварио 65. победу у каријери, а трећу у сезони

ФОТО: Бета/АП

Возач Мерцедеса Луис Хамилтон победио је данас у трци Формуле 1 за Велику награду Француске у Кастелу и преузео вођство у генералном пласману од Себастијана Фетела из Ферарија, који је заузео пето место.

Хамилтон је на стази „Пол Рикар” остварио 65. победу у каријери, а трећу у сезони. Он је кренуо са пол позиције, водио је од почетка до краја и резултатом сат, 30 минута, 11,385 секунди остварио важну победу у борби за титулу.

Актуелни светски првак вратио се на прво место и има 14 бодова више од Фетела у генералном пласману.

Друго место заузео је Макс Ферштапен из Ред Була са заостатком од 7,090 секунди, а трећи је био возач Ферарија Кими Раиконен за 25,888 секунди заостатка.

Возач Ред Була Данијел Рикардо заузео је четврто место, а пети је био Себастијан Фетел из Ферарија. Шесто место заузео је Кевин Магнусен из Хаса, а седми је био Валтери Ботас из Мерцедеса.

Бодове су још освојили возачи Реноа Карлос Саинц и Нико Хулкенберг и возач Заубера Шарл Леклер.

Одмах у првом кругу дошло је до инцидената. Фетел је ударио у задњу гуму Ботасовог болида, после чега се возач Мерцедеса окренуо на стази. Хамилтон је задржао прво место, а иза њега нашао се Ферштапен. Убрзо је дошло до контакта Естебана Окона и Пјера Гаслија, после чега је изашло безбедносно возило на стазу, а обојица су завршили трку.

Таквом ситуацијом на стази најзадовољнији је био Саинц, који се попео на треће место, а иза њих возили су Рикардо, Магнусен, Леклер и Раиконен.

Фетел и Ботас су отишли у бокс и на стазу се вратили као 17. и 18, а њихов инцидент је био под истрагом, после које је немачки возач кажњен са пет секунди. Трка је настављена у шестом кругу, а водећи је био Хамилтон. Фетел је опет учествовао у инциденту, а овог пута са Фернандом Алонсом, који се окренуо на стази и заузео последње место.

Фетел је после тога поправљао позицију и до седмог круга се попео на 13. место, а недуго затим Рикардо је обишао Саинца на трећем месту. Хамилтон је у 11. кругу имао 2,7 секунди предности над Ферштапеном.

Немачки возач је настављао да поправља пласман, а у 20. кругу је обишао Саинца за пето место иза клупског колеге Раиконена. Хамилтон је у тим тренуцима имао више од пет секунди предности на челу трке.

Ферштапен је у 26. кругу отишао на замену гума и на стазу се вратио на четврто место испред Фетела. Три круга касније то је учинио и његов клупски колега Рикардо, који се вратио иза Фетела, на пето место.

Хамилтон је у 32. кругу стекао 20 секунди предности над другопласираним Раиконеном, с тим што обојица нису ишли у бокс, за разлику од осталих возача из врха. Актуелни светски првак је у 33. кругу отишао на замену гума, на његов болид стављене су меке, а на стазу се вратио иза Раиконена, а испред Ферштапена и Фетела. Ботас се у међувремену попео на пето место.

Раиконен је отишао у бокс у 35. кругу и вратио се на стазу на пето место, иза Фетела, кога је добро обишао Рикардо. Фетел је у међувремену покушавао да оствари што боље време како би што безболније преживео казну од пет секунди, а клупског колегу обишао је без проблема у 40. кругу.

Ботас је отишао у бокс и задржао се дуже него што је требало па се вратио као осми, а после њега у бокс је отишао и Фетел, који је обавио казну и заменио гуме, па се на стазу вратио као пети иза Раиконена, за којим је заостајао 35 секунди.

У завршници трке највећа узбуђења виђена су у борби за треће место између Рикарда и Раиконена. Возач Ферарија је у 47. кругу са спољне стране обишао Рикарда и преузео треће место. У 50. кругу Саинц је имао проблема са мотором, па је са шестог пао на осмо место, где је и остао захваљујући виртуелном возилу безбедности, током којег нема претицања, а уведено је након што је Ленсу Стролу експлодирала гума.

Трка је настављена у последњем кругу, током којег је Хамилтон са нешто више од седам секунди предности над Ферштапеном прошао кроз циљ.

Наредна трка у шампионату на програму је у недељу 1. јула, за Велику награду Аустрије.

Поредак возача у трци за Велику награду Француске:

1. Луис Хамилтон (Мерцедес) сат, 30 минута, 11,385 секунди

2. Макс Верстапен (Ред Бул) + 7,090 3. Кими Раиконен (Ферари) + 25,888 4. Данијел Рикардо (Ред Бул) + 34,736 5. Себастијан Фетел (Ферари) + 1:01,935 6. Кевин Магнусен (Хас) + 1:19,364 7. Валтери Ботас (Мерцедес) + 1:20,632 8. Карлос Саинц (Рено) + 1:27,184 9. Нико Хулкенберг (Рено) + 1:31,989 10. Шарл Леклер (Заубер) + 1:33,873 11. Роман Грожан (Хас) један круг ;

12. Стофел Вандорн (Мекларен) један круг ;

13. Маркус Ериксон (Заубер) један круг ;

14. Брендон Хартли (Торо Росо) један круг ;

15. Сергеј Сироткин (Вилијамс) један круг ;

16. Фернандо Алонсо (Мекларен) три круга ;

Трку нису завршили:

Естебан Окон (Форс Индија) ;

Пјер Гасли (Торо Росо) ;

Серхио Перес (Форс Индија) ;

Ленс Строл (Вилијамс) ;

Фернандо Алонсо (Мекларен)

Поредак возача и конструктора у шампионату Формуле 1:

Возачи:

1. Луис Хамилтон (Велика Британија) 145 2. Себастијан Фетел (Немачка) 131 3. Данијел Рикардо (Аустралија) 96 4. Валтери Ботас (Финска) 92 5. Кими Раиконен (Финска) 83 6. Макс Верстапен (Холандија) 68 7. Нико Хулкенберг (Немачка) 34 8. Фернандо Алонсо (Шпанија) 32 9. Карлос Саинц (Шпанија) 28 10. Кевин Магнусен (Данска) 27 11. Пјер Гасли (Француска) 18 12. Серхио Перес (Мексико) 17 13. Естебан Окон (Француска) 11 14. Шарл Леклер (Монако) 11 15. Стофел Вандорн (Белгија) 8 16. Ленс Строл (Канада) 4 17. Маркус Ериксон (Шведска) 2 18. Брендон Хартли (Нови Зеланд) 1

Конструктори:

1. Мерцедес 237 2. Ферари 214 3. Ред Бул 164 4. Рено 62 5. Мекларен 40 6. Форс Индија 28 7. Хас 27 8. Торо Росо 19 9. Заубер 13 10. Вилијамс 4

Повезане Bести

Kоментари (0)

Само регистровани и улоговани корисници могу да оцењују коментаре!

Пpиjaвa Региcтрyј ce

Додај коментар

Преостало карактера:

Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција СПОРТСКОГ ЖУРНАЛА ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „СПОРТСКОГ ЖУРНАЛА“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. СПОРТСКИ ЖУРНАЛ ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Да бисте видели остатак вести

Региструјтe Cе Пријавитe Ce

Пpиjaвa

Facebook Пријавa

или

Региcтрyј ce › Заборавили сте лозинку?

Региcтрyј ce

Facebook Пријавa

или

Унесите Вашу адресу е-поште да бисте добили нову шифру