Почетна / Микс / Формула 1

Хамилтон победио у Имоли, Мерцедес поново шампион конструктора

Луис је остварио девету победу у сезони, а 93. у каријери и направио велики корак ка освајању седме шампионске титуле. То је била 72. победа Хамилтона у Мерцедесу. Трку је завршио за сат, 28 минута, 32,430 секунди. Британац је освојио и додатни бод за најбржи круг трке
ФОТО: ЕПА/Мигуел Медина

Возач Мерцедеса Луис Хамилтон победио је данас у трци Формуле 1 за Велику награду Емилија-Ромање у Имоли, а његова екипа освојила је седму узастопну титулу у конкуренцији конструктора.

Хамилтон је остварио девету победу у сезони, а 93. у каријери и направио велики корак ка освајању седме шампионске титуле. То је била 72. победа Хамилтона у Мерцедесу. Трку је завршио за сат, 28 минута, 32,430 секунди. Британац је освојио и додатни бод за најбржи круг трке.

Мерцедес је прва екипа у историји Формуле 1 која је седам пута узастопно освојила титулу.

Друго место заузео је возач Мерцедеса Валтери Ботас са 5,783 секунди заостатка, а трећи је био возач Реноа Данијел Рикардо, што је његов други пласман на подијум ове сезоне. Он је имао 14,320 секунди заостатка за победником.

Четврто место заузео је возач Алфа Таури Данил Квјат, пети је био Шарл Леклер из Ферарија, а шесто место заузео је Серхио Перес из Рејсинг Поинта.

Возачи Мекларена Карлос Саинц и Ландо Норис заузели су седмо и осмо место, а девето и десето место двојац Алфа Ромеа Кими Раиконен и Антонио Ђовинаци.

У првој трци Формуле 1 после 14 година у Имоли, Ботас је добро стартовао са пол позиције и одбранио прво место, а добар старт имао је и Макс Верстапен који је обишао Хамилтона и преузео друго место. Добро је кренуо и Рикардо и попео се на четврто место, испред Гаслија, Леклера, Албона, Квјата Нориса и Саинца.

До трећег круга Ботас је стекао 1,9 секунди предности, а Хамилтон је возио најбржи круг и покушао је да сустигне Верстапена. У шестом кругу Саинц је обишао тимског колегу Нориса за девето место, а у међувремену Ботас је имао најбржи круг и одржавао предност над Верстапеном.

Возач Алфа Таури Пјер Гасли је у деветом кругу отишао у бокс и завршио трку због проблема са болидом. Уочи изласка са стазе добио је поруку из екипе да уколико одмах не оде у бокс, да би могло све да експлодира.

Леклер је у 14. кругу отишао на замену гума, а за њим и Норис и Окон и вратили су се на стазу као 13. 14. и 16. Круг касније отишли су и Албон, Рикардо и Квјат, а позиције возача остале су као и пре одласка у бокс, Рикардо је остао испред Леклера, Албона и Квјата.

Ботасу су тада из екипе поручили да да све од себе, он је возио најбрже кругове и имао је 2,2 секунде предности над Верстапеном. Саинц је у 18. кругу отишао на замену гума и вратио се на стазу као 13. Круг касније у бокс је отишао и Верстапен и вратио се као трећи иза двојца Мерцедеса.

Одмах после тога Ботас је отишао на замену гума и вратио се на стазу испред Верстапена, а Хамилтон је преузео прво место. Он је возио најбржи круг у покушају да стекне довољну предност уочи одласка у бокс. Ботасу су тада из екипе рекли да има више од две секунде предности у односу на тимског колегу, али и да има оштећење пода.

Верстапен се тада пожалио да га Ботас успорава, а Хамилтон је возио најбрже кругове после тога и стекао 27 секунди предности, што би му готово сигурно донело прво место и по повратку на стазу из бокса.

У 28. кругу у бокс је отишао Перес и на стазу се вратио као седми испред Рикарда и Леклера и Албона. Круг касније поред стазе се паркирао Естебан Окон из Реноа због проблема са болидом, па је уведено виртуелно возило безбедности. То је искористио Хамилтон, који је отишао на замену гума и на стазу се вратио као првопласирани са 3,8 секунди предности над Ботасом.

Трка је настављена, а шестоструки светски првак је у 34. кругу стекао 5,5 секунди предности над Ботасом, коме се примакао Верстапен на 0,3 секунде. У 40. кругу Фетел је као четвртопласирани отишао на замену гума, задржао се у боксу дуже него што је планирано, чак 13,1 секунду и вратио се на стазу као 14.

У 43. кругу после великог притиска Верстапен је обишао Ботаса и преузео друго место. Иза је био Раиконен који још није ишао у бокс, а пратио га је Перес са секундом заостатка.

Возач Хаса Кевин Магнусен се тада пожалио да је добио главобољу од удараца у главу приликом скретања у кривинама. Из екипе су га питали да ли жели да се повуче, а он је рекао да није завршио посао, али је ипак морао да модустане у 49. кругу.

У 49. кругу на замену гума отишао је Раиконен, а на стазу се вратио као 12. иза Џорџа Расела, а испред Фетела. У 51. кругу са стазе је излетео Верстапен након што му је пукла задња десна гума и на стазу је изашло возило безбедности. Водио је Хамилтон, испред Ботаса, Переса, Рукарда, Леклера и Албона.

Хамилтона су позвали у бокс на замену гума, али је у бокс први отишао Ботас. Британац је ипак после тога отишао на замену гума и вратио се на стазу као први испред Ботаса. Возач Вилијамса Расел излетео је са стазе и унео је делиће болида на стазу, што је продужило останак сејфти кара на стази.

Трка је настављена летећим стартом у 58. кругу, Хамилтон је повео испред Ботаса, Рикарда и Лклера, а одмах је Квјат обишао Переса и Албона. У тим тренуцима на стази се окренуо Албон, а Квјат је обишао и Леклера и попео се на четврто место. Албон је затим итишао на замену гума и пао је на зачеље.

Хамилтон је поново возио најбржи круг и без проблема сачувао победу, а Квјат је у завршници "јурио" Рикарда за подијум, али није успео и на крају је заузео четврто место.

Наредна трка у шампионату на програму је 15. новембра у Турској.

Поредак возача у трци за Велику награду Емилија-Ромање:

1. Луис Хамилтон (Мерцедес) сат, 28 минута, 32,430 секунди

2. Валтери Ботас (Мерцедес) + 5,783

3. Данијел Рикардо (Рено) + 14,320

4. Данил Квјат (Алфа Таури) + 15,141

5. Шарл Леклер (Ферари) + 19,111

6. Серхио Перес (Рејсинг Поинт) + 19,652

7. Карлос Саинц (Мекларен) + 20,230

8. Ландо Норис (Мекларен) + 21,131

9. Кими Раиконен (Алфа Ромео) + 22,224

10. Антонио Ђовинаци (Алфа Ромео) + 26,398

11. Николас Латифи (Вилијамс) + 27,135

12. Себастијан Фетел (Ферари) + 28,453

13. Ленс Строл (Рејсинг Поинт) + 29,163

14. Роман Грожан (Хас) + 32,935

15. Александар Албон (Ред Бул) + 57,284

Трку нису завршили:

Пјер Гасли (Алфа Таури)

Естебан Окон (Рено)

Макс Верстапен (Ред Бул)

Кевинг Магнусен

Џорџ Расел (Вилијамс)

Поредак возача и конструктора у шампионату Формуле 1:

Возачи:

1. Луис Хамилтон (Велика Британија) 282

2. Валтери Ботас (Финска) 197

3. Макс Верстапен (Холандија) 162

4. Данијел Рикардо (Аустралија) 95

5. Шарл Леклер (Монако) 85

6. Серхио Перес (Мексико) 82

7. Ландо Норис (Велика Британија) 69

8. Карлос Саинц (Шпанија) 65

9. Александар Албон (Тајланд) 64

10. Пјер Гасли (Француска) 63

11. Ленс Строл (Канада) 57

12. Естебан Окон (Француска) 40

13. Данил Квјат (Русија) 26

14. Себастијан Фетел (Немачка) 18

15. Нико Хулкенберг (Немачка) 10

16. Кими Раиконен (Финска) 4

17. Антонио Ђовинаци (Италија) 4

18. Роман Грожан (Француска) 2

19. Кевин Магнусен (Данска) 1

Конструктори:

1. Мерцедес 479 - шампион

2. Ред Бул 226

3. Рено 135

4. Мекларен 134

5. Рејсинг Поинт 134

6. Ферари 103

7. Алфа Таури 89

8. Алфа Ромео 8

9. Хас 3

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт zurnal.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта zurnal.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.