Hamilton rekorder po broju pobeda u Formuli 1 - 92

0

Šestostruki svetski šampion sada je rekorder po broju pobeda, a iza sebe ostavio je legendarnog Mihaela Šumahera, koji ima 91 pobedu

FOTO: EPA/Horhe Gerero

Vozač Mercedesa Luis Hamilton postao je danas vozač sa najviše pobeda u Formuli 1 - 92, pošto je trijumfovao u trci za Veliku nagradu Portugalije.

Šestostruki svetski šampion sada je rekorder po broju pobeda, a iza sebe ostavio je legendarnog Mihaela Šumahera, koji ima 91 pobedu.

To je osma pobeda za Britanca u ovoj sezoni, u kojoj će pokušati da osvoji sedmu titulu i u tom segmentu se izjednači sa rekorderom Šumaherom.

Drugo mesto zauzeo je vozač Mercedesa Valteri Botas, a treći je bio Maks Verstapen iz Red Bula.

Četvrto mesto zauzeo je vozač Ferarija Šarl Lekler, a peti je bio Pjer Gasli iz Alfa Taurija. Šesti je bio Karlos Sainc iz Meklarena, sedmi je bio Serhio Peres iz Rejsing Pointa, a osmo mesto zazueo je Esteban Okon iz Renoa.

Vozač Renoa Danijel Rikardo zauzeo je deveto mesto, a 10. je bio Sebastijan Fetel iz Ferarija.

Hamilton je dobro startovao, zadržao je prvo mesto, a i Verstapen je tada bio dobar, pretekao je Bootasa za drugo mesto, ali se Finac odmah vratio na poziciju. Potom je došlo do kontakta Verstapena i Peresa, a Botas je obišao Hamiltona i preuzeo prvo mesto.

Hamiltona je zatim obišao i Sainc, a u drugom krugu obišao je i Botasa i preuzeo prvo mesto. Odličan start imao je i Raikonen, koji se popeo za 10. pozicija, na šestu.

U trećem krugu Sainc je vozio najbrži krug ispred Botasa, Hamiltona, Norisa, Verstapena, Raikonena Rikarda i Leklera. U petom krugu Verstapen je obišao Norisa za četvrto mesto, dok je krug kasnije Botas obišao Sainca za prvo mesto. Ubrzo je i Hamilton pretekao Sainca, a do osmog kruga i Verstapen.

U tim trenucima dobro je vozio i Lekler i pretekao je Norisa za peto mesto, a nedugo zatim i Sinca i popeo se na četvrto.

U 18. krugu došlo je do kontakta Strola i Norisa, vozač Rejsing Pointa se okrenuo na stazi, a Hamilton se na manje od pola sekunde primakao Botasu i u 20. krugu ga je obišao i preuzeo prvo mesto. Šestostruki svetski prvak je zatim vozio najbrži krug i u 21. je stekao 1,4 sekunde prednosti.

Lekler je u 24. krugu preuzeo treće mesto nakon što je Verstapen otišao na zamenu guma, a vozač Red Bula se na stazu vratio kao šesti.

Fetel je u 28. krugu otišao u boks i vratio se kao 15. dok je na čelu Hamilton bio siguran i do 35. kruga imao je osam sekundi prednosti. On je tada ekipi poručio da su gume u dobrom stanju.

Peres je obišao Okona za peto mesto, a u istom krugu Lekler je otišao na zamenu guma i na stazu se vratio iza Verstapena, na četvrto mesto.

Mercedes je u 40. krugu pozvao Hamiltona u boks, a iako je rekao da su u dobrom stanju, Britanac je otišao na zamenu guma i na stazu se vratio iza timskog kolege, koji je u narednom krugu otišao u boks, pa se vratio na drugo mesto.

Hamilton je vozio najbrže krugove, a Peres je u 47. krugu otišao u boks i na stazu se vratio kao šesti.

Ekipa Red Bula tada je ponovo bila odlična u boksu, pošto je za nešto više 1,8 sekundi zamenila gume na bolidu Aleksandra Albona.

Hamilton je u 53. krugu stekao 14,7 sekundi prednosti nad Botasom, a u tom krugu vozač Rejsing Pointa Lens Strol završio je trku. Okon je 13 krugova pre kraja otišao u boks i vratio se kao osmi, ispred Rikarda i Fetela.

U 60. krugu za 13. mesto borili su se Noris i Rasel, a vozač Meklarena bio je uspešniji i zadržao je poziciju. U samoj završnici vodila se borba za peto mesto, a Gasli je obišao Peresa i preuzeo poziciju.

Naredna trka u šampionatu vozi se 1. novembra u Italiji.

Poredak vozača u trci za Veliku nagradu Portugalije:

1. Luis Hamilton (Mercedes) sat, 29 minuta, 56,828 sekundi

2. Valteri Botas (Mercedes) + 25,592

3. Maks Verstapen (Red Bul) + 34,508

4. Šarl Lekler (Monako) + 1:05,312

5. Pjer Gasli (Toro Roso) jedan krug

6. Karlos Sainc (Meklaren) jedan krug

7. Serhio Peres (Rejsing Point) jedan krug

8. Esteban Okon (Reno) jedan krug

9. Danijel Rikardo (Reno) jedan krug

10. Sebastijan Fetel (Ferari) jedan krug

11. Kimi Raikonen (Alfa Romeo) jedan krug

12. Aleksandar Albon (Red Bul) jedan krug

13. Lando Noris (Meklaren) jedan krug

14. Džordž Rasel (Vilijams) jedan krug

15. Antonio Đovinaci (Alfa Romeo) jedan krug

16. Kevin Magnusen (Has) jedan krug

17. Roman Grožan (Has) jedan krug

18. Nikolas Latifi (Vilijams) dva kruga

19. Danil Kvjat (Toro Roso) dva kruga

Trku nije završio:

Lens Strol (Rejsing Point)

Poredak vozača i konstruktora u šampionatu Formule 1:

Vozači:

1. Luis Hamilton (Velika Britanija) 256 bodova

2. Valteri Botas (Finska) 179

3. Maks Verstapen (Holandija) 162

4. Danijel Rikardo (Australija) 80

5. Šarl Lekler (Monako) 75

6. Serhio Peres (Meksiko) 74

7. Lando Noris (Velika Britanija) 65

8. Aleksandar Albon (Tajland) 64

9. Pjer Gasli (Francuska) 63

10. Karlos Sainc (Španija) 59

11. Lens Strol (Kanada) 57

12. Esteban Okon (Francuska) 40

13. Sebastijan Fetel (Nemačka) 18

14. Danil Kvjat (Rusija) 14

15. Niko Hulkenberg (Nemačka) 10

16. Antonio Đovinaci (Italija) 3

17. Kimi Raikonen (Finska) 2

18. Roman Grožan (Francuska) 2

19. Kevin Magnusen (Danska) 1

Konstruktori:

1. Mercedes 435

2. Red Bul 226

3. Rejsing Point 126

4. Meklaren 124

5. Reno 120

6. Ferari 93

7. Alfa Tauri 77

8. Alfa Romeo 5

9. Has 3

Komentari (0)

Samo registrovani i ulogovani korisnici mogu da ocenjuju komentare!

Prijava Registruj se

Dodaj komentar

Preostalo karaktera:

Molimo vas da se u komentarima držite teme teksta. Redakcija SPORTSKOG ŽURNALA ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih proceni kao neumesne - skrati ili ne objavi komentare koji sadrže osvrte na nečiju ličnost i privatan život, uvrede na račun autora teksta i/ili članova redakcije „SPORTSKOG ŽURNALA“ kao i bilo kakvu pretnju, nepristojan rečnik, govor mržnje, rasne i nacionalne uvrede ili bilo kakav nezakonit sadržaj. Komentare pisane verzalom i linkove na druge sajtove ne objavljujemo. SPORTSKI ŽURNAL ONLINE nema nikakvu obavezu obrazlaganja odluka vezanih za skraćivanje komentara i njihovo objavljivanje. Redakcija ne odgovara za stavove čitalaca iznesene u komentarima. Vaš komentar može sadržati najviše 1.000 pojedinačnih karaktera, i smatra se da ste slanjem komentara potvrdili saglasnost sa gore navedenim pravilima.

Da biste videli ostatak vesti

Registrujte Se Prijavite Se

Prijava

Facebook Prijava

ili

Registruj se › Zaboravili ste lozinku?

Registruj se

Facebook Prijava

ili

Unesite Vašu adresu e-pošte da biste dobili novu šifru