Хамилтон изједначио Шумахеров рекорд од 91 победе у Формули 1

2

Шестоструки светски првак Хамилтон остварио је седму победу у сезони, а 91. у каријери. Британац ове сезоне јури још један рекорд Шумахера - седму шампионску титулу

ФОТО: EPA/Matthias Schrader

Возач Мерцедеса Луис Хамилтон изједначио је данас рекорд легендарног Михаела Шумахера од 91 победе у Формули 1, пошто је тријумфовао у трци за Велику награду Ајфела на стази Нирбургринг.

Шестоструки светски првак Хамилтон остварио је седму победу у сезони, а 91. у каријери. Британац ове сезоне јури још један рекорд Шумахера - седму шампионску титулу.

Хамилтон је трку завршио за сат, 35 минута, 49,641 секунди.

Друго место заузео је возач Ред Була Макс Верстапен, који је добио додатни бод за најбржи круг трке, а имао је заостатак од 4,470 секунди за победником. Трећи је био Данијел Рикардо из Реноа са заостатком од 14,613 секунди.

Возач Рејсинг Поинта Серхио Перес био је четврти, возач Мекларена Карлос Саинц пети, а шесто место заузео је Пјер Гасли из екипе Алфа Таури.

Седмо место заузео је возач Ферарија Шарл Леклер, осми је био Нико Хулкенберг из Рејсинг Поинта, возач Хаса Роман Грожан девети, док је 10. место заузео Антонио Ђовинаци из Алфа Ромеа.

У данашњој трци возач Алфа Ромеа Кими Раиконен постао је рекордер са 323. старта у Формули 1. Иза њега остали су Рубенс Браикело (322), Фернандо Алонсо (311) и Михаел Шумахер (306).

У првој трци Формуле 1 од 2013. године на Нирбургрингу добро су кренули возачи Мерцедеса, Валтери Ботас је био на пол позицији, одмах га је напао Хамилтон, али је Финац успео да се одбрани и задржи прво место.

Одмах је и Верстапен покушао да обиђе Хамилтона, али се шестоструки светски првак одбранио. Добро је стартовао и Рикардо који се попео на пето место иза Леклера, а испред Албона, Нориса и Переса.

До четвртог круга Ботас је стекао 1,5 секунди предности над Хамилтоном, а у тим тренуцима Рикардо је покушао да претекне Леклера. Возачу Реноа то је успело у деветом кругу и нашао се иза Верстапена, а убрзо је Леклер отишао у бокс. Његов тимски колега Фетел се затим окренуо на стази, али је остао у трци и пао на 13. место.

Хамилтон је возио најбржи круг и смањивао је заостатак за тимским колегом, кога је обишао у 13. кругу. Ботаса је сустигао и Верстапен, а Финац је отишао у бокс у 14. кругу и на стазу се вратио као четврти.

После дуела са Раиконеном, оштећен је био болид Вилијамса Џорџа Расела, па је уведено виртуелно возило безбедности, што су искористили Хамилтон и Верстапен и у 17. кругу отишли у бокс. Стаза је убрзо оштећена и трка је настављена, а Раиконен је добио казну од 10 секунди.

Ботас је у 18. кругу пријавио да губи снагу мотора и почео је да губи позиције, због чега је у 19. кругу отишао у бокс и завршио трку.

Хамилтон је повео и возио најбржи круг, а иза њега возили су Верстапен, Норис, Перес, Окон и Саинц. У 23. кругу Естебан Окон из Реноа је пријавио да не раде мењач и кочнице и завршио је трку, а одмах потом одустао је и Алекс Албон из Ред Була.

Норис је обавестио екипу да има проблема са болидом, а затим му је речено да обави подешавања и настави да вози, а Перес је то искористио и примакао се . Леклер је затим обишао Гаслија за седмо место у 29. кругу, када су Перес и Саниц отишли на замену гума и вратили се на шесто и девето место. Переса је одмах обишао Гасли и нашао се иза Леклера, на шестом.

Норис је наставио да се жали да губи снагу мотора па је у 30. кругу отишао у бокс и на стазу се вратио као пети иза Леклера.

Хамилтон је у међувремену стекао 5,4 секунде над Верстапеном, који је имао 53,5 секунде више од трећепласираног Рикарда. Перес је затим лако обишао Нориса за пето место. Из бокса Мекларена рекли су Норису да је добар у кривинама и да мора да издржи на стази.

Перес и Леклер су се борили за четврто место, покушавао је возач Форс Индије да га претекне и успео у 34. кругу, али је Леклер убрзо вратио позицију. Перес је убрзо поново покушао и обишао је Леклера.

Хамилтон се тада пожалио на предњу десну гуму, али је и даље добро возио и у 36. кругу имао 7,9 секунди предности. Леклер је у наредном кругу отишао у бокс и на стазу се вратио као 10.

Шестоструки светски првак је у 39. кругу обишао Нориса за цео круг, а Леклер је поправљао позиције и у 40. је претекао тимског колегу Фетела за седму. Четвороструког светског првака обишли су и Гасли и Хулкенберг, након што је пријавио да су му гуме потрошене. Он је у 43. кругу отишао у бокс и на стазу се вратио као претпоследњи, 15.

У 44. кругу Норис је одустао и паркирао се поред заштитне ограде, због чега је на стазу изашло возило безбедности. То је искористио Рикардо и отишао на замену гума, а затим је то учинила и већина возача, заједно са Хамилтоном, који је пре сејфти кара био 11 секунди испред Верстапена.

Хамилтон и Верстапен су затим својим екипама поручили да је безбедносно возило споро и да то утиче на гуме на њиховим болидима. Возачи који су заостали читав круг за водећима су затим почели да претичу сејфи кар, а трка је настављена у 50. кругу.

Повео је Хамилтон, Рикардо је одмах напао Верстапена, а возача Реноа напао је Перес за треће место, али су сви задржали своје позиције. Гасли је затим обишао Леклера за шесто место.

Хамилтон је возио најбржи круг, а у 54. кругу стекао три секунде предности над Верстапеном. До краја трке Перес је успео да се примакне Рикарду, али није успео да га претекне, док је Верстапен успео да вози најбржи круг и освојио је додатни бод.

После трке Ралф Шумахер, син Михаела Шумахера, поклонио је Хамилтону кацигу легендарног возача у време када је возио за Мерцедес.

Наредна трка у шампионату вози се 25. откобра за Велику награду Португала.

Kоментари (2)

Само регистровани и улоговани корисници могу да оцењују коментаре!

Пpиjaвa Региcтрyј ce

Додај коментар

Преостало карактера:
Rambo

Koliko sezona ilio trka je vozio Sumi a koliko Hamilton?

Одговори
RFC

Баш бих волео да га видим у неком слабијем болиду какав би био. Мерцедес је за секунду испред свих, интересантно би било гледати га у Ферарију нпр...

Одговори

Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција СПОРТСКОГ ЖУРНАЛА ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „СПОРТСКОГ ЖУРНАЛА“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. СПОРТСКИ ЖУРНАЛ ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Да бисте видели остатак вести

Региструјтe Cе Пријавитe Ce

Пpиjaвa

Facebook Пријавa

или

Региcтрyј ce › Заборавили сте лозинку?

Региcтрyј ce

Facebook Пријавa

или

Унесите Вашу адресу е-поште да бисте добили нову шифру