Краљица спортова ће од нове школске године у клупе с децом. Младен Шарчевић, министар просвете, Веселин Јевросимовић, председник АСС-а и Милан Стошић, председник Удружења педагога физичке културе Београда и члан УО Српског савеза професора физичког васпитања и спорта, потписали су тим поводом протокол о сарадњи у просторијама Министарства просвете, науке и технолошког развоја.
– Деца од првог до четвртог разреда ће се у већ постојећој настави физичке културе интензивније бавити атлетиком – истакао је Стошић.
Протоколом је начињен својеврсни повратак у будућност. Битно је што у школе улази не било какав спорт, већ баш онај који код младих јача особине неопходне осталим спортовима и што је још важније – неиопходан је за здрав физички развој.
Атлетику зову краљицом спортова поред осталог и зато што се кроз њу овлада, царује: брзином, брзинском издржљивошћу, издржљивошћу, скочношћу (даљинском и висинском), снагом (физичком и менталном), окретношћу...
Кад смо пре неколико дана на ову тему објавили интервју са Слободаном Бранковићем, директором АСС, изазвао је доста реакција, али и питања на који начин ће то да се чини.
Аутори програма су споменути Милан Стошић (иначе атлетски тренер) и Мирослав Марковић, председник Српског савеза професора физичког васпитања и спорта.
Обуку са 600 професора физичке културе и учитеља у бројним градовима од Бачке до Горе, обавља Горан Беговић, један од тројице стручњака са сертификатом Светске атлетике из програма Дечја атлетика. Зато смо баш њега питали које поруке преноси педагозима?
– Дечја атлетика је пројекат, који АСС спроводи у последњих осам година у сарадњи са Међународном асоцијацијом атлетских федерација, познатијом под скраћеницом ИААФ, која је недавно променила име у Светска атлетика – указује Беговић.
– Програм је доступан сваком детету без обзира на тренутне способности. На занимљив, необичан и забаван начин деца се уводе у свет спорта. Ово је својеврсна припрема ученика за касније усмерење према спотовима за које покажу интересовање.
Програм нема примарни задатак да децу усмерава према атлетици већ, како рекосмо, да их оспособи да науче основне кретње које касније могу да примењују и неким другим спортовима.
– Циљеви су: психомоторни и функционални развој, социјализација и почетни развој спортске културе. У веома осетљивом периоду развоја ученици савладавају једноставне кретње, трчања, скакања и бацања и тако јачају своју мускулатуру.
Главни елемент обуке је игра (такмичење) и управо се кроз игру деца се најбоље мотивишу да усвајају и усавршавају основне моторичке вештине.
– Специфично је и то што је, да тако кажемо – такмичење, екипног карактера, што је нешто сасвим ново везано за атлетику, али се показало као веома ефектно што подиже расположење на часу. За добру организацију часа користе се разнолики реквизити необичних облика, а током обуке презентира се како је могуће и на креативан начин направити реквизите који се касније користе на часовима. Поред тога овај програм подржава већу креативност, активно учешће и деце и родитеља у припреми и реализацији такмичења у разреду и школи.
Није неопходно да се имају фискултурне сале, па ни двориште, довољна је учионица, јер реквизити могу да се прилагоде сваком простору.
Идеја је да се у свим школама Србије развије програм до Првенства света у дворани 2022. године. У некима, у којима постоје услови, накнадно ће бити изливене и атлетске стазе.
Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.